Presenttips

V

Vaccan

Jag har en korg som blivit över (vanlig fruktkorg) och min kompis som för några veckor sedan fick barn ska få den korgen med presenter i hade jag tänkt.
Det jag har köpt än så länge är lite kläder, tänkte köpa någon/några pyjamaser också.
Sen tänkte jag (fyll på med sådant jag inte tänkt på).
*Nappar
*Mysig filt
*Inotyolsalva
*Mjuk och gosig nalle eller kanin (mjukisdjur av något slag)
*Choklad
*Alkoholfri cider
*Lite frukt

... och vad mer?

:)
 
Sv: Presenttips

Öronproppar:idea::D
Bara skojade!
Ärligt talat tycker jag att du har hittat på ett jättebra innehåll redan. Din kompis kommer säkert att bli jätteglad.
 
Sv: Presenttips

Vilken himla bra idé!!!

Om jag var den mamman skulle jag bli själaglad!! :bump:

Tycker också att du kommit på ett bra innehåll redan.
Kanske något stärkande till mamman som säkert är trött.
Typ blutsaft eller vad det heter. Det var ett tag sedan jag var i den där svängen...

En nappflaska kanske? Bitring? Skallra?

En grej som jag hade jättenytta av när mina var små, det var ett litet häfte med recept på hemlagad babymat. Nu vet jag ju inte vad det är för typ av mamma, men om du tror att hon skulle gilla ngt sådant så kanske det går att hitta recept på nätet och häfta ihop??

Lycka till! :)
 
Sv: Presenttips

En flaska vin, som ska ligga i 18 år innan de är riktigt klart ;)

"Presentkort" på barnpassning så mamma & pappa kan gå ut och göra något själva.


Tänk på att vissa barn får reaktion (typ finnar) om mamman äter choklad!
 
Sv: Presenttips

BLÖJOR!!
Tänk om nån hade kommit med ett paket blöjor när skrutten var liten istället för 753 nallar i olika storlekar och färger...

Låter oglammoröst, men väl behövligt när man har en liten som bajar 17 ggr om dagen...
Och gud så skönt att åka och köpa det DEN dagen:D
 
Sv: Presenttips

Kom på en sak till.
Presentkort på klädaffär så mamman kan få shoppa och känna sig lite fin i amningångorna.
Men ta då en affär där dom INTE säljer barnkläder, annars e risken stor att det blir ett gäng bodysar i glada färger i kassen i stället;)
 
Sv: Presenttips

Oaktiv bukefalist som man är :angel:
I Tisdags var jag där -blev en uppskattad present och det kändes lite bättre att ha lite av varje istället för bara någonting till bebbe :)

Bebben var för övrigt jättesöt (vad annars ;)) och den minsta två veckors bebisen jag sett, som en liten liten groda :love: -och då var han endå levererad två veckor för sent :crazy::love:

Blutsaft bidde det ingen, kanske hade behövts, för min stackers kompis såg tröttare än tröttast ut *ler lite* :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad packar/packade ni? Vad tyckte ni vad viktigast och vad blev överflödigt? Jag har tänkt senaste månaden att man inte behöver så...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 803
Senast: Otherside
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 210
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 805
Senast: Red_Chili
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 963
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp