Sv: Presentation
Jag är 14 år (15 i december) och har ridit FT 5 ggr (två läger).... fassnade första gången för sporten trots att jag före det lägret varit en typisk hopponnyunge(nästan, förutom flängridningen) och tyckt att FT såg livsfarligt ut..(fördomar
)
Ponnyn heter Midnight Surprise och är 8 år... inte riden i tidig ålder = sent tagen och kan inte så jättemycket men är världens goaste! Hon är duktig i dressyr och hoppning med 3 fina gångarter och jättefin frambensteknik (även bakbenen ligger på +) hon älskar att hoppa i terräng och har ett hjärta av guld är bara lite fjantig ibland (stoig) :smirk: Hon är 146.5 cm hög (hrmph
dom kunde väl ha sagt 147..:smirk: ) och mörkbrun, kallas Lillan eller Bäbis och har enligt FT tränaren A Andersén "fina kvaliteér" för FT..
Hon har gått FT 6 gånger, 5 med mig och en gång med F Andersén (då hon behövde en mer rutinerad och säker ryttare (och bättre) )
Vi ska debutera i övermorgon (5/8 i Hofors, HRS) och jag har förhoppningar på henne.. men som ni då förstår så är vi båda nybörjare i den här sporten som vi båda trots allt fastnat för..
Lillan är livmodersimport från Irland... värlens lugnaste i stallet och när man rider men utan att vara seg och på FT banan tänder hon till riktigt ordentligt....
har en lätt "dum" (korkad) uppsyn som verkligen speglar hennes personlighet och hon är en ponny som trots hennes vanliga färg riktigt står ut ur mängden..
En äkta ponny!
Inte så mycket för bockningar etc. men blir stark och är riktigt svårriden i hoppning, speciellt på terrängbanan....
vart en lång pres. men jaja..
ingen bra bild just nu men jag återkommer.........