Presentation

S

soke

vet ej om denna tråd redan finns:angel: :angel:
ALLA fälttävlans ekipage här på buke får presentera sig.
Vilka klasser ni tävlar, vad ni heter, hästens/ponnyns namn oxå kanske en liten bild:bump: :banana:

Sv: Presentation

Ja jag kan val borja har inget battre for mig.. sitter i Australien och har hastabstinens, sa ar inne och kikar pa alla hastsidor som jag kan komma pa! ;)

Jag sjalv ar 20 ar gammal och har en 7-arig halvblodsvallack efter Pans Kardinal. Det ar en busig kille som alskar att fa visa upp sig, dessutom har han ett sjalvfortroende som ar dubbelt sa stort som han sjalv (formodligen arvt fran pappa.) Vilket innebar att han har ganska mycket hingstkarraktar pa bade gott och ont. Speciellt kul tycker han att det ar att visa upp sig for andra ston pa framridningar med diverse lustiga krumbuktsprang. Sa det ar med nod och nappe som jag lyckas stanna kvar i sadeln. Nar han daremot val kommer in pa banan brukar han lugna ner sig och oftast uppfora sig exemplariskt (tur att det INTE ar tvartom!!)
Hans tavlingskarriar startades inte forran forra aret och da hann vi med att gora 8 starter i debutant varav 5 slutade med placering. Mycket val godkant tyckte jag som var jattestolt over min lille gangster. Forra aret skyndade jag langsamt och bestamde mig for att vanta till i ar med att ga upp i Latt klass. Denna sassongen kommer jag dock starta med en debutant i Tranemo.

DSCF0022.jpg

Dessutom rider jag ocksa en 8-arig liten dam som ar efter Lambert, en mycket bestamd dam som har framtiden for sig. Hon provade ocksa pa falttavlan for forsta gangen forra aret och gjorde det med bra resultat. Hon gar lysande i terrangen men forsta hindret ifragasatter hon garna, mest bara for att tror jag. Det kan vara en stock pa marken, men anda sa ska hon iaf titta till lite grann. :smirk:
I ar kommer hon att fa ga nagra debutanter och om allt kanns bra vidare upp i Latt klass.

Fiin häst:) kul att du svara.. kom igen nu alla bukare!!:bump:

Jag sitter i tyskland (flensburg) och borde plugga körkortsteori men det var för tråkigt...

Jag är 18 och har flyttat ner till tyskland för att satsa på min passion och se om det är något för mig att vara "heltidsryttare", hittils har det varit fullträff, trivs superbra och kommer skitbra överens med chefen (Malin Larsson) :smirk: lärt mig otroligt mkt och utvecklats som ryttare (och person) och även min "gamle gubbe" som jag släpade med mig har lärt sig ett och annat; Ozon Sacc är en 12 årig fullblodsvalack e. Steve´s Friend och vi är inne på vår tredje säsong tillsammans. Vi har tävlat tom. CNC* (JSM-06, LagSM-06), 120 hopp och LA dress och efter att ha spenderat vintern här så är han bättre än någonsin, det är som att ha en ny häst, men vi tränar vidare med ambitionerna att rida internationell * och CNC** denna säsong (vi har redan hunnit med en lätt/* terräng eftersom vi har sommarväder här).. Har även börjat leta lite smått efter en yngre förmåga i ca 5års åldern som ska kunna ersätta min älskling såsmåningom men det är inte bråttom, har nog med hästar att rida här om dagarna :)

IMG_1450.jpg

IMG_0040.jpg

Hej hej!
Erica heter jag, är 25år..
Jag ska debutera i Mariestad den 18-19 maj med min Fabian. Han är ett fullblod, 7 år, e: The Noble Player- Steves Friend. Han har inte gjort så mycket så vi tar det lugnt.. Han hoppar bra men är envis som en åsna och lat som en ko, vet inte vad han är för ras egentligen :angel:

Fabian har en egen hemsida, kolla gärna in, det finns filmer och bilder mm..

http://www.piczo.com/fabianzaid

Jag är inte ännu någon redig FT ryttare, men i år SKA jag starta minst en deb. Det har jag som mål.

Jag heter fö. Louise och har ett sto som heter Kasper.
Hon är 11 år gammal, 150 cm hög och troligtvis connemara korsning. Hon kom hit för ca 3 år sedan utan stam, namn eller någonting och såldes då hon var oridbar :confused:
Jag tog henne på foder ca ½ år senare och fick hösten -06 ta över henne helt.
Vi har tränat terräng 2 gånger hittils. En gång 05 (06? dåligt minne) och så tog jag FT kortet på stor häst nu förra helgen.
Hon är tävlad 80 cm på klubbtävling, tränad runt 90/100 och hoppar det mesta om man ber henne.
Har tagit det väldigt lugnt med henne iom att hon alltid slängde av i början och hade 0 livsglädje.

Men nu är vi på G och ska träna/tävla så mycket terräng (och hoppning) som finns möjlighet och kapital till. Måste dock träna upp galoppen så den blir lite mer flytande då vi red banan alldeles för sakta på träningen :angel:

Har några småbilder på henne från -05, Vi har blivit mycket bättre nu :p
9413214.jpg

Här är hon på den längst ner till vänster och längst ner:
9413218.jpg

är inte riktigt där än men jag o pållen ska bli ett fälttävlansekipage i framtiden..hade jag tänkt ;o)

Jag är 19 år o är en ren nybörjare när det gäller fälttävlan :p men det är något jag länge velat prova på!
Hästen är en kalblodstravare på 16 år, valack, och ca 157 cm. Började rida honom för snart 2 år sedan o började utbilda honom för ca 1 år sedan (innan bara skogsmulle). han har talang för att hoppa, är väldigt hinderklok o hoppar allt jag styr på! Det bästa han vet är att hoppa, blir så ivrig att han ibland ställer sig lite på bakbenen :p det är fortfarande krut i gubben ;o) tycker det är lite jobbigt med dressyr, men han kämpar på o gör alltid sitt bästa! :love:
I mitten på augusti ska vi på vår första terrängträning o det ska bli jättekul! :bump: :D Målet är att någon gång under framtiden starta en debutant fälttävlan!

Har tyvärr bara filmer på då vi hoppar, mina fotografer är inte dom bästa.. :smirk: måste verkligen få ut någon som kan fota då vi flyger över hindrena! :D
Film 1
Film 3
Film 4

1011_.jpg

från förra sommaren

har tyvärr inga bra ridbilder.. men jag återkommer ;)

Då får väl jag också slänga in en presentation och uppmana alla andra att göra detsamma :bow:

Jag heter sofie och är 16 år, jag har en d ponny med okänd härstamning. Vi har startat ngr debutanter och målet för höst är att debutera lätt. Hon är alltid väldigt framåt och hoppar allt på räningar och de första tävlingarna var hon också så, nu vet jag inte om hon har börjat bli lite osäker på sig själv eller om hon bara fjantar för förra tävlingen fick vi ett stopp på :crazy:

Men men i övrigt är hon min lillabebis som är supermysig och snäll i stallet men får sprutt i benen på hopp/terräng träningarna ;)

Har tyvärr ingen vidare bra bild..

Jag är 14 år (15 i december) och har ridit FT 5 ggr (två läger).... fassnade första gången för sporten trots att jag före det lägret varit en typisk hopponnyunge(nästan, förutom flängridningen) och tyckt att FT såg livsfarligt ut..(fördomar :angel: )
Ponnyn heter Midnight Surprise och är 8 år... inte riden i tidig ålder = sent tagen och kan inte så jättemycket men är världens goaste! Hon är duktig i dressyr och hoppning med 3 fina gångarter och jättefin frambensteknik (även bakbenen ligger på +) hon älskar att hoppa i terräng och har ett hjärta av guld är bara lite fjantig ibland (stoig) :smirk: Hon är 146.5 cm hög (hrmph:( dom kunde väl ha sagt 147..:smirk: ) och mörkbrun, kallas Lillan eller Bäbis och har enligt FT tränaren A Andersén "fina kvaliteér" för FT..:) Hon har gått FT 6 gånger, 5 med mig och en gång med F Andersén (då hon behövde en mer rutinerad och säker ryttare (och bättre) )
Vi ska debutera i övermorgon (5/8 i Hofors, HRS) och jag har förhoppningar på henne.. men som ni då förstår så är vi båda nybörjare i den här sporten som vi båda trots allt fastnat för..:)
Lillan är livmodersimport från Irland... värlens lugnaste i stallet och när man rider men utan att vara seg och på FT banan tänder hon till riktigt ordentligt....;) har en lätt "dum" (korkad) uppsyn som verkligen speglar hennes personlighet och hon är en ponny som trots hennes vanliga färg riktigt står ut ur mängden..:) En äkta ponny!
Inte så mycket för bockningar etc. men blir stark och är riktigt svårriden i hoppning, speciellt på terrängbanan....:)

vart en lång pres. men jaja..;)
ingen bra bild just nu men jag återkommer.........

Jag heter Rebecka o är 22 år, har tävlat lite fälttävlan på ponny för typ 7 år sen :o sen har jag haft mest unghästar o inte tävlat ngt öht.
Nu har jag hittat min dröm, Cascob Flashman, welsh cob 7 år, aldrig tävlat i hela sitt liv o en aning speciell. Har haft honom sen slutet av maj o vi gör framsteg hela tiden! Målet var att rida debutant hemma 30 september men det blir en dressyr o en hopptävling den helgen istället. Så vi satsar till våren istället.

25.07033.jpg

0108026.jpg

Jag heter Tove har rider en 8 åring som heter Filippa e: Mazarin. Hon har inte gjort nånting innan men vi ska debutera 1 september på Ekenryttarna.

Rider också en 4 åring som heter Bel air W e: Aerline H. Tanken var att hon också skulle debutera på Eken men hon har kommit i trots åldern och börjat stegra så vi får se.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023