Vilken rolig tråd! Jag är inte så aktiv här inne längre men skrev mycket förr. Kanske dags att komma tillbaka med den här presentationen av vår (inte längre så) nya hund
Visa bifogad fil 163807
Namn/smeknamn:
Rosie.
Ros, Rosan, Trosan, Rosita, Lilla bajshund, Grånos, Ferdinand (pga älskar att sitta på armstödet på soffan och titta ut).
Ras(ish):
Staffordshire bullterrier
Ålder: 7 år
Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse:
Soffvärmare, mästerbäddare, matvrak.
Fd. avelstik som gått i pension hos oss.
Bästa med just din bukehund!
Hon är sprallig och glad, älskar allt och alla, hon har on-knapp ute och off-knapp inne. Rolig, go och kärleksfull. Hennes personlighet är underbar. När vi skulle köpa henne frågade jag uppfödaren om hon gillar att springa runt som staffar gör, varpå hon svarade ”hon är en dam, hon springer inte” och det är verkligen spot on. Bilden visar lite av buset i hennes personlighet.
Eventuella minus:
Hon äter allt bajs hon kommer över och som alla staffar blir hon ibland lite för glad för sitt eget (och andras) bästa.
Dessutom är hon väldigt bunden vid mig och är alltid där jag är oavsett vad de andra i familjen gör. Ibland vill hon inte gå ut med de andra familjemedlemmarna och ibland ligger hon på hallmattan när jag inte är hemma, även om övriga familjen sitter i soffan.