Present till nybilvna föräldrar

A

Ancor

Ska åka och hälsa på en gammal barndomsvän till mig som precis fått sitt första barn, vill köpa en present men vad?. Vad uppskattar nyblivna föräldrar att få för present?
 
Sv: Present till nybilvna föräldrar

Något jag uppskattade när mina föräldrar kom på besök var att de städade hela huset (jag hann aldrig göra det) och på det lagade en ordentlig lasange som jag kunde frysa in i massa portioner som jag enkelt kunde värma när Rasmus sov på dagen!

Sen eftersom jag har en kräkbebis så har jag uppskattat kläder till honom och kräk/dreggel haklappar :D
 
Sv: Present till nybilvna föräldrar

När jag handlar till nyblivna föräldrar så brukar jag av helt egoistiska skäl handla pluppiga små babykläder, för de är ju så söööööta och roliga att köpa! :) Jag brukar dock handla ett par storlekar större än nyfödd, för den storleke har de oftast reda gott om redan.

Med det sagt så skulle jag själv förmodligen hata att få kläder till en egen baby - vill välja själv, liksom. Exklusiva praliner går däremot alltid hem! :D
 
Sv: Present till nybilvna föräldrar

Jag uppskattade att få något bara till mig istället för bebiskläder,nallar,lekaker mm som man redan fått ett överflöd av.

Typ middag,få lite hjälp med vad det nu kan vara eller dyl,presentkort på tex klippning,massage eller dyl.
 
Sv: Present till nybilvna föräldrar

*kl*

Har uppskattat allt det fina som andra har gett som gåva vare sig det har varit tjänster eller prylar/kläder!

Men en sak minns jag så väl.
Det var när givaren själv tyckte att det var tråkigt och fantasilöst att ge bort..medan jag blev jätteglad!

Jag fick en stor korg med flera paket med blöjor, nappflaskor, NAN, hakklappar osv.
Kort sagt, allt det där praktiska som är så tråkigt att köpa hade jag nu i flera månader framöver!:bow:
 
Sv: Present till nybilvna föräldrar

babyfiltar har man alltid nytta av, inte så många som ger heller.
 
Sv: Present till nybilvna föräldrar

Ja en sån korg fick jag också, med praktiska saker,samt sandlådesaker och annat mått och gott som faktiskt var superkul att ta fram med tiden,samt lite för stora kläder som man såg fram emot att få använda vid ett senare tillfälle, i början har man ju oftast mer än man behöver,men när bebis blir några månader är ju pyttekläderna urväxta och då är det jättebra att man fått lite större storlekar också.
 
Sv: Present till nybilvna föräldrar

Jag tyckeer att det har varit jätteroligt med kläder, har fått i olika storlekar. Sen fick vi ett presentkitt innehållande badhandduk m luva o lite annat smått o gott till badet :)
 
Sv: Present till nybilvna föräldrar

KL
Tyckte också alltid det var roligt att få kläder. Även om man får en del så är det iallfall roligt, och jag hade inte så mycket tid att komma iväg och handla.
 
Sv: Present till nybilvna föräldrar

Vi fick i princip uteslutande bara kläder. Tyckte det var toppen eftersom vi inte köpt ett enda klädesplagg innan, dock hade vi en del ärvda kläder i de minsta storlekarna så vi skulle klara oss de första veckorna. De kläder vi fick var från 50-56 till 60-68, alltså inte alltför stora - kul att kunna använda dem rätt tidigt ändå. Har hittills inte behövt köpa några kläder själv.

Lika uppskattat var en påse lyxiga praliner (till MAMMAN då:angel:), samt en del praktiska saker som blöjor.

Om man är väldigt osäker kanske man kan försiktigt stämma av läget innan? Tråkigt t ex att ha köpt kläder kanske om de blivande föräldrar redan inhandlat garderoben för ett antal år framåt. Dock går det ju alltid åt.

En bra grej annars som jag kom på vore presentkort i en internetbutik för barnkläder eller barntillbehör om det går att ordna. Har själv knappt handlat annat än mat sedan sonen föddes utan köpt det mesta på barnfronten via Internet, så himla smidigt!

En fin gest var när ett kompispar kom och hälsade på barnet för första gången och samtidigt stod för middagen som de hade med sig i färdiglagad form som bara var att värma, samt dryck. Det var en rätt ovan men underbar känsla när gästerna gick hem och det bara var några tallrikar och glas att diska...
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 317
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Jag är bjuden på dop om en dryg månad och tänkte höra med er som är föräldrar. Vad har era barn fått för dop/namngivningspresenter? Vad...
Svar
6
· Visningar
931
Tjatter Mamma fyller 70 om knappt 2 månader. Jag vet inte vad jag ska köpa. Så i den här tråden får ni tipsa om alla presenter ni kan komma på...
2
Svar
23
· Visningar
1 363
Senast: Tofs
·
Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 396
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp