Prenumerera på en användare?

Sorbe

Trådstartare
Går det att prenumerera på en användare eller vad man ska säga? Att man får ett meddelande i kontrollpanelen när medlemmen skapat en ny tråd?

Sv: Prenumerera på en användare?

Jag hoppas att det inte finns... :mad: Är många som blir "förföljda" av andra...

Jag hoppas att det inte finns... :mad: Är många som blir "förföljda" av andra...

Jag tror faktiskt inte det spelar så stor roll för dessa personer ändå. Det är ju hur enkelt som helst även utan den funktionen att titta på personers tidigare inlägg.

Jo men det förenklar ju om man kan prenumera på användaren...

håller med dig- hoppas innerligt att det inte finns/kommer finnas.

Varför skall man annars vilja se alla personens trådar för, om det inte har med förföljelse att göra?

/En som sedan länge surfar osynligt för att slippa få pm om att man måste svara i den och den tråden mm... :crazy::crazy:

Jag vill kunna hålla koll på mina kompisars trådar när de lägger in nya ridbilder och liknande, jag vill gärna följa dem i utvecklingen, men glömmer rätt ofta bort att kolla deras sidor, innan det är försent och trådarna är borttagna.

Kan man inte kunna ha att användaren får godkänna folk då?

Även jag är mer intresserad av vad kompisarna skriver än att förfölja någon (finns det verkligen folk som gör det?)

Som Sorbe skriver. Ett godkännande typ som på msn där man får välja om man vill hamna på den frågandes kontaktlista eller inte

Jodå, det finns faktiskt stalkers även på detta forum, har själv en sån efter mej:crazy:

Ja det hade varit bra om en sån funktion kunde fungera av rätt anledning men med mina erfarenheter tvivlar jag på det.

Blev nyfiken nu.
Vad gör en förföljare? Och anmäler man inte till Gunnar i så fall?

Undrar jag också. Så länge inte personen ifråga beter sig illa (skickar otrevliga/hotfulla PM etc) har jag faktiskt svårt att tro att det går att göra något. Man kan ju liksom inte förbjuda folk att läsa och/eller svara på ens inlägg.

Det enda moderatorerna kan göra är ju att ta bort personens inlägg när hon kommer med personpåhopp.
Enligt mej hade det bästa varit om man skaffade en funktion där användarna kunde spärra ev stalkers, alltså från att läsa ens inlägg om de inte letar igenom hela trådar & inte som det är nu, kunna komma åt inläggen genom att gå in på profilen & kolla användares inlägg, & från att kunna komma åt profiluppgifterna.Sånt finns på andra forum.
Tyvärr finns bara ignorerar funktionen som innebär att jag kan ignorera en användares inlägg men vad hjälper det?

Blev nyfiken nu.

ja händer rätt som det är som det ploppar upp gamla trådar, med ett spydigt svar. Då är det så att person a och b har haft olika åsikter i nån annan tråd och så börjar b kolla igenom allt som a har skrivit och då kan b sitta och kommentera det som skrivits, trotts att trådarna är fyra år gamla... Eller att man inte svarar tillräckligt fort... I profilen så kan man ju se vad personen i fråga är inne i för tråd, om man inte väljer att surfa osynligt...

Fast det skulle vara dumt, tycker jag, om man skulle kunna förbjuda "de man hade lust med" att läsa inlägg på ett öppet forum. :crazy:

Så nja, jag tycker nog att ignoreringsfunktionen fungerar alldeles utmärkt, eftersom man då själv kan välja vilka användares svar man vill och inte vill läsa, utan att man för den skull kan förbjuda andra från att läsa ens egna svar. Det här är ju som sagt ett helt öppet forum där det är fritt fram för vem som helst att vara (så länge han/hon håller sig på mattan, vill säga).

Förbjuda gör man inte, man blockerar bara en användare från att se alla inlägg man skrivit , som finns på profilen.
De kan alltid leta upp trådar där man skrivit inlägg ändå men det blir svårare att sitta & hitta exakt alla inlägg en viss användare skrivit.
Blocka gör man ju bara på användare som förföljer eller är obehagliga, inte på alla bukefalosmedlemmar i allmänhet.
Som sagt finns dessa funktioner på de flesta andra forum & de funkar bra.

Ja vissa har inget liv tyvärr.
Men jag vet inte om det lockar till skratt precis, det ligger mkt tråkigheter bakom.

Att kunna hindra användare från att se listan "se alla användarens inlägg" vore jättebra! Då hindrar man dem inte från att läsa inläggen, men man försvårar själva förföljandet... För jag säger som du, det är långt ifrån skrattretande, snarare tragiskt och jobbigt.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: Krålus
·
Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 844
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 558
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.