Premiechansen

Sv: Premiechansen

Synd om småtränarna. bra för amatörerna. bäst för storträrnarna.
Jag ska köra premie med min. Hon ska inte anmälas i dom loppen ändå.
Tycker det e synd att om du vinner derbyt får du 3,2miljoner o vinner du derbystoet får du 1,4miljoner. Det är för stor skillnad.

Blir lite väl stor skillnad..det får man hålla med om. Vi kör nog premie med Argenti Vici o "gamblar" o väljer nog premiechansen med Resteless legs. Men är ju inte säker på att det är rätt val.. De är jättefina bägge två.

Jag kommer att köra premie, har en ettåring efter Utini o jag har inte tänkt att anmäla henne till dom loppen.
Är det så att minst 300st måste anmälas till premiechansen för att den ska bli av?

Är inte detta ytterligare ett sätt av ST gynna de stora tränarna?

Ingen ska ju inbilla mej att småtränarna och amatörerna kommer gynnas på något vis av detta.

Tankeexempel: Jag, eller vem som helst, väljer att satsa på premiechansen och avstår alltså premieloppet (och de pengarna). Däremot satsar jag och betalar in en massa anmälningsavgifter till dessa lopp som renderar i premiechansen.
Så är det dags för det STORA LOPPET med de STORA PENGARNA och då står hästen med halsinfektion, hög feber, hovböld eller vad sjutton som helst som omöjliggör start i DET STORA PENNINGSTINNA LOPPET!

Till råga på allt så har jag gått miste om dels premiepengarna och anmälningsavgifterna till det stora loppet och missar chansen att kamma hem förstapriset på typ 3 miljoner!

Vinnare i detta utspel från ST är bara ST.

Vadå, menar du att de "stora" tränarnas hästar inte får halsinfektion och blir halta som alla andra?

Det är ju fortfarande inte förbjudet att köra premie, anmäla till Derbyt och sen vinna det vanliga förstapriset.

Fattar inte riktigt heller varför det skulle gynna stortränarna?
Jag kommer att köra premie med mina.

Men är man en gambler så skippar man premielopp och siktar högt, nu finns ju valet i alla fall. Är man lite mer safe-minded så kör man sitt premielopp och får samma premie som proffsen..

Skulle jag har det valet framför mig så vet jag att premieloppets bidrag skulle sitta gott, är alltför pessimistisk för att tro på storloppsvinst :D

Denna "innovation" tror jag är ett led i jakten på hästägare som köper i staterna och i Frankrike. Locka tillbaka dem till Sverige helt enkelt, skapa efterfråga.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Kamomilla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Travaren Evartti har nu tjänat sammanlagt 1 156 145 euro i prispengar på sina lopp. Det är mer än den legendariska Viesker vann under...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka