Sv: premie

200...:omin kusk skulle ha 10%.dvs 1200 kr.de tyckte jag va i dyraste laget..:cry:10% i lopp helt ok för det är ju en prestation
som kusk..o dessutom var det en ammatör kusk..
nån mer som har betalt så mycket som mej???
är min första premie häst men har 2 till som snart ska gå..o då byter jag nog kusk..:devil:

Är det inte 9500 till amatörtränad och det dubbla till proffstränad i premie...? Tänkte på hur din summa stämde med procenten..

Oavsett så låter 1200 hiskeligt mycket!! :devil:

Jag blev skyldig min kusk en dagens på travrestaurangen, och den har han inte inkasserat än, 2 år sen i oktober...

tror det är 12000..nån som vet??fy vad blåst jag är.o det värsta är att det är en jag känner ganska bra(trodde jag)...hjälper han o träna hans hästar varje vecka.med motion o snabb jobb..

Det är 12000 i år, var 9500 förra året.

Jag tycker också att det var fräckt att ta 10% av premieavgiften.

Iofs har jag inte haft proffs på kval/premie de sista åren. Ett proffs måste väl ta sin uppsittningsavgift antar jag men 1200 spänn har jag svårt att tänka mig att de MÅSTE ta? :confused:

tack för alla svar..får väl köra skälv..om de går..är ju en riktig ammatör o de är ju snart oktober.ska berätta hur de gick..

tack för alla svar..får väl köra skälv..om de går..är ju en riktig ammatör o de är ju snart oktober.ska berätta hur de gick..

Har du körlicens är det väl inget att tveka på? :idea:

Jag har ju kört alla mina och det är bara en gång som det inte funkat och det berodde inte på mig utan att hästen blev rädd för startkommandona.

Jag har använt proffskuskar i premieloppen tidigare. Dem har tagit 100 kr i uppsittning (samma som i kval) och ingen procent.

200...:omin kusk skulle ha 10%.dvs 1200 kr.de tyckte jag va i dyraste laget..:cry:10% i lopp helt ok för det är ju en prestation
som kusk..o dessutom var det en ammatör kusk..
nån mer som har betalt så mycket som mej???
är min första premie häst men har 2 till som snart ska gå..o då byter jag nog kusk..:devil:

Skulle han ha det av dig i uppsittningspeng??? Annars är det ju så att man betalar ca 200:- och så får de genom STC 10% av prissumman om man inte har ett avtal om annat.

Och premielopp har ingen prissumma ;)

Hur menar du nu?

fattar noll, tror iofs att nån som kört fakturerat mig via STC men det är ju inte riktigt det du skriver.

Annars brukar väl kuskarna fakturera själva eller via någon tränarförening. :idea:

Lärlingar och amatörer "får" väl egentlgien inte ta uppsittningsavgift i den bemärkelsen om de inte har eget företag?

Skulle han ha det av dig i uppsittningspeng??? Annars är det ju så att man betalar ca 200:- och så får de genom STC 10% av prissumman om man inte har ett avtal om annat.

Uppfödarna får 10% av prissumman av STC, inte kuskarna! Det får man vackert hosta upp själv som hästägare.

Hur menar du nu?

fattar noll, tror iofs att nån som kört fakturerat mig via STC men det är ju inte riktigt det du skriver.

Annars brukar väl kuskarna fakturera själva eller via någon tränarförening. :idea:

Lärlingar och amatörer "får" väl egentlgien inte ta uppsittningsavgift i den bemärkelsen om de inte har eget företag?

Jag har fått betala uppsittningsavgift till en lärling. Hans tränare skickade en räkning. Blev rätt förbannad eftersom jag hade betalt lärlingen i handen och han berättade inte att det skulle komma en räkning :grin: men det är misstag man lär sig med åren.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
433
Senast: Pegasus63
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar