- Svar: 110
- Visningar: 20 837
Om hästfamiljen med tolv framgångsrika vinnarskallar där ingenting är omöjligt. Så beskriver SVT sin serie om Hammarströms som har premiär idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
10 barn? Räknade jag rätt?
Maken till bortskämd artonåring... När jag var elva (!) och fick min första häst klev jag upp halv sex varje morgon för att släppa ut, fodra och mocka. Även på helgerna. Utan minsta gnäll från min sida, för jag visste att då skulle jag inte få ha kvar hästen.
Det var iofs tjugofem år sedan, dagens unga är kanske söndercurlade.![]()
Hon och pappan var ju med i ”Det stora hoppet” på TV3 i våras. Maken till dryg tonåring har jag aldrig settMaken till bortskämd artonåring... När jag var elva (!) och fick min första häst klev jag upp halv sex varje morgon för att släppa ut, fodra och mocka. Även på helgerna. Utan minsta gnäll från min sida, för jag visste att då skulle jag inte få ha kvar hästen.
Det var iofs tjugofem år sedan, dagens unga är kanske söndercurlade.![]()
Jag hade inte fattat att hon var såpass erfaren eller hade såpass många hästar hemma. Känns lite tråkigt att de inte valde ut andra tävlande, som inte skulle haft möjligheten att få en så fin häst annars.Hon och pappan var ju med i ”Det stora hoppet” på TV3 i våras. Maken till dryg tonåring har jag aldrig settHon var rent elak mot sin stackars pappa
Har inte sett programmet på SVT nu, och har inte lust att göra det heller![]()
Hon och pappan var ju med i ”Det stora hoppet” på TV3 i våras. Maken till dryg tonåring har jag aldrig settHon var rent elak mot sin stackars pappa
![]()
Har inte sett programmet på SVT nu, och har inte lust att göra det heller![]()
Sen hade väl alla förutom en av tjejerna minst en häst hemma redan... Men jag håller med, just hennes plats hade de gärna fått ge till någon annanJag hade inte fattat att hon var såpass erfaren eller hade såpass många hästar hemma. Känns lite tråkigt att de inte valde ut andra tävlande, som inte skulle haft möjligheten att få en så fin häst annars.
I ärlighetens namn, är inte de ganska få?Trist att det blev en serie med just en sådan här sorts person i fokus tycker jag. Det lär spä på tron att ridning är en snobbig sport fullt av bortskämda ungar, och en som man kan syssla med utan att egentligen behöva jobba särskilt mycket för saken. Jag förstår inte alls varför just denna familjen skulle få en egen serie, utan skulle mycket hellre se att man visade någon av alla de otroliga ungdomar som går upp 5 varje morgon för att fixa stallsysslorna före skolan och sedan åker/rider långa sträckor för att komma till anläggningar med paddock/ridhus för att kunna träna ordentligt.
Nej men de som får kämpa brukar inte prata om det vitt och brett just för att det ses ner på så hemskt. Det kommer efteråt, när man är vuxen och vågar/kan vara ärlig med hur det var.I ärlighetens namn, är inte de ganska få?
Det är inte min uppfattning.I ärlighetens namn, är inte de ganska få?
Trist att det blev en serie med just en sådan här sorts person i fokus tycker jag. Det lär spä på tron att ridning är en snobbig sport fullt av bortskämda ungar, och en som man kan syssla med utan att egentligen behöva jobba särskilt mycket för saken. Jag förstår inte alls varför just denna familjen skulle få en egen serie, utan skulle mycket hellre se att man visade någon av alla de otroliga ungdomar som går upp 5 varje morgon för att fixa stallsysslorna före skolan och sedan åker/rider långa sträckor för att komma till anläggningar med paddock/ridhus för att kunna träna ordentligt.
Jo det har du ju rätt i, de verkar ju verkligen unikt duktiga så jag förstår att de är uppseendeväckande och intressanta på det sättet. Just att de har så många satsningar inom samma familj också...På ett sätt förstår jag absolut dig, och håller med, men samtidigt så är ju extremt meriterade. Har inte koll på alla barnen, men åtminstone Klara och Ingemar är det. Nu har jag inte sett serien, men tänker att man kanske vill ha lite "Ryttareliten - Family edit" känsla? Bara spånar på varför man valde ut just de... Annars håller jag som sagt med dig![]()
Min bild är snarare att det glorifieras.Nej men de som får kämpa brukar inte prata om det vitt och brett just för att det ses ner på så hemskt. Det kommer efteråt, när man är vuxen och vågar/kan vara ärlig med hur det var.
Att det glorifieras har jag aldrig stött på och absolut inte när det pågår.Min bild är snarare att det glorifieras.