Pregna mare tillförlitligt?

glance

Trådstartare
Gjorde ett pregna mare blodprov på mitt sto för en tid sedan som vissade negativt.. :( men är lite lur ändå tycker hon beter sig så annorlunda. Vi gjorde ultraljud på dygn 21 och dygn 26 och då var hon dräktig. Någon som har erfarenhet av pregna mare ? Någon som haft ett sto som man gjort testet på och varit negativt och sedan vissats att stoet var dräktig?

Sv: Pregna mare tillförlitligt?

Pregna mare urinprov har jag trestat på mitt sto. Första gången visade det dräktig. Andra gången visade det ej dräktig! Hon var dräktig, födde dock ett döfött föl ca 3 månader senare. Nu är hon betäckt/dräktig igen men denna gången har jag inte testat henne med pregna mare. Jag litar inte på urinprovet men har ingen erfarenhet av blodprovet.

Hej !
Tack för svaret, jag har ringt vet så nästa vecka ska hon komma och kolla henne så då får jag se hur det ligger till..

Vill du skriva vad svaret blir när vet har undersökt henne. Hoppas att hon är dräktig:)! När är hon beräknad att föla?

Ja självklart!! :) Hon är beräknad till 13juni. Är på dygn 120 på lördag tror jag det blir :)

Hur gick det? Fick du svar? Är hon dräktig? Håller tummarna för dig.

Har en vän som hade köpt både för urinprov och blodprov, minns inte med säkerherhet vilket hon använde eller om hon provade båda.
Iaf så visade proven/provet på Icke dräktig fast hon visades senare vid ultraljud vara dräktig.

Så jag litar inte på dom testerna.

Låga svar , vissar på icke dräktig.. :/ ser allt bra ut med din än? :)

Tråkigt att hon inte är dräktig. Mitt sto är troligen fortfarande dräktig. Jag vet dock inte om jag ska göra något ultraljud nu i december eller bara låta naturen ha sin gång. Ska du betäcka igen nästa år?

jo har funderat på det, vill så gärna ha en liten :) hoppas det att han fortfarande är dräktig :laugh:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·
Avel På ultraljud dygn 50 upptäcks tvillingdräktighet på ett av våra ston. Ultraljudad 2 ggr innan detta på annan station (dag 17+30) och då...
Svar
13
· Visningar
2 762
Senast: Packipim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka