Poxz
Trådstartare
.. eller en stilstudie i gräsänder. Jag var ute och promenerade idag, och strosade ner mot sjön. Solen kom fram och jag bestämde mig för att gå ut och sätta mig på en brygga. När jag kom fram till bryggan såg jag att den var upptagen av två sovande gräsänder, men bestämde mig ändå för att gå ut. "De flyger väl iväg", tänkte jag.
((C) på alla bilder)
Jag gick sakta närmare, men de rörde sig inte alls. Ett tag trodde jag att de var döda till och med... Satte mig några meter ifrån, men de reagerade inte. Var nu helt säker på att de i alla fall var sjuka, och funderade på vad jag skulle ta mig till. Men plötsligt vaknade de till och började sträcka på sig. Det tog fortfarande ingen som helst notis om att jag satt där och glodde.
Sen bestämde de sig tydligen för att kolla in vad jag var för en filur.
"Har du nåt ätbart eller...?"
"Nähä. Tråkmåns."
"Då drar vi nu. Hejdå!"
Satt kvar en stund och såg dem simma runt och dricka och putsa sig, sen gick jag hemåt. På väg hem såg jag dessutom en ung räv som roade sig med grannskapets katter, jagade upp den ena i ett träd och fick en annan att fräsande blåsa upp sig genom att lekfullt skutta framför den. En trevlig promenad!
((C) på alla bilder)
Jag gick sakta närmare, men de rörde sig inte alls. Ett tag trodde jag att de var döda till och med... Satte mig några meter ifrån, men de reagerade inte. Var nu helt säker på att de i alla fall var sjuka, och funderade på vad jag skulle ta mig till. Men plötsligt vaknade de till och började sträcka på sig. Det tog fortfarande ingen som helst notis om att jag satt där och glodde.
Sen bestämde de sig tydligen för att kolla in vad jag var för en filur.
"Har du nåt ätbart eller...?"
"Nähä. Tråkmåns."
"Då drar vi nu. Hejdå!"
Satt kvar en stund och såg dem simma runt och dricka och putsa sig, sen gick jag hemåt. På väg hem såg jag dessutom en ung räv som roade sig med grannskapets katter, jagade upp den ena i ett träd och fick en annan att fräsande blåsa upp sig genom att lekfullt skutta framför den. En trevlig promenad!
Senast ändrad: