potatisblast?

F

fnorr

Pâ en av vâra "nya" vallar har det varit potatisland ngn gâng i "urtiden", det kommer en del fortfarande. En kompis berättade att blasten är giftig. Min frâga är dâ; äter hästarna den eller lâter dom bli?

Sv: potatisblast?

Min kompis's hästar äter det, shettisen fick fång, men det berodde ju egentligen inte just på blasten utan på att han är en fet liten ponny som inte får någon motion och har haft lite fångproblem i sommar förut, men potatisblasten vart för mkt för hans hovar.
att det är giftigt visste jag inte..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 048
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 178
Senast: Roheryn
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 078
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V