potatis och ärtor?

ElinPelin

Trådstartare
jag vet att det låter konstigt, men kan man ge hästar sånt här? -ska börja ge pollarna vitaminer p.g.a. dåligt bete och grunnar på att försöka blanda ihop något själv... både potatis och ärtor innehåller ju viktiga ämnen (är påläst ;) så det borde ju funka

- vad tycker ni, någon erfarenhet? (inga påhopp tack)

Sv: potatis och ärtor?

Jag vet inte, ring till en foderrådgivare eller prata med någon riktigt kunnig, själv vet jag inte.. Bara ett litet tips

Dollar

Att ge hästarna potatis och ärtor borde väl bli dyrare än att köpa färdigt vitaminfoder?
Haha, fast jag gillar idén. Jag är själv en sån människa som gillar att pytsa och blanda ihop egna saker. :)

haha, men det är ju mkt roliga att blada ihop något själv, och säkert nyttigare också :rofl:

jag trodde inte hästar åt potatis. men sambons pappa (är gammal hästkarl) gav vår ponny en potatis en gång.smak sa det bara.. han tyckte de va smaskens...
Förresten,det är nog rätt mycket proteiner i ärtor..det är det ända jag vet om innehållet...

Vet inte hur det står till med potatis och ärtor på vitaminfronten. Men de finns hästar som uppskattar att äta de iaf, som mina:D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 401
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 558
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: kma
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat