Fast det du beskriver är betydligt mer stad än jag bodde. Det påverkar nog med. Närmsta stad är 6 mil bort. Inga matkassar etc körs ut därute på landet osv. Dvs det blev mindre uppgifter och mer landsbygdsbetonat än det hade varit närmare en stad? Och då kanske lättare det blir en och samma lantbrevbärare på linjen. Kan kanske vara svårt ens ha säg tre linjer och sex personer som ska rotera, för det finns inte riktigt jobb för de tre som inte kör då. Just för så mkt av det du beskriver inte var aktuellt. Företagscenter är ju bata öppet ett par h på fm och ett par h på em vissa dagar i veckan. Så det räcker ju inte riktigt till för uppgifter tex
På det mindre kontoret jag jobbade hade jag ungefär samma, FC en kväll i veckan (det är ofta många fler arbetsuppgifter kopplade till det än bara de timmarna man tar emot kunderna), Linas matkasse i större omfattning faktiskt än i staden, två företags- och värdelinjer, fem lantbrevbärarlinjer och två stadsbrevbärarlinjer samt under ganska lång tid även tidningsutdelning på lördagar. Centralorten där har ungefär 4000 invånare.