Positivt??

Status
Stängd för vidare inlägg.

taccotad

Trådstartare
finns det nån möjlighet att ett test visar positivt för tidigt? där står ju att man ska göra testet den dagen det är beräknad mens. jag har nog 6-7 dagar kvar men "råkade" :angel: göra ett test nu i morse.
Där kommer ett väääldigt svagt streck :o Kan det stämma?
 
Sv: Positivt??

okej... ja, vi får väl se. vill inte hoppas på allt för mkt. Ska testa igen om nån vecka. :)
 
Sv: Positivt??

Mitt streck vart dubbelt så starkt som kontrollstrecket, om inte mer, på 2 sekunder. Jag ställde timern på mobilen och var beredd att vänta mina 3 minuter, och få det negativa svaret. Jag hann inte ens lägga testet på en plan yta innan det bara skrek att jag var så gravid som man kan bli typ :D
 
Sv: Positivt??

taccotad skrev:
finns det nån möjlighet att ett test visar positivt för tidigt? där står ju att man ska göra testet den dagen det är beräknad mens. jag har nog 6-7 dagar kvar men "råkade" :angel: göra ett test nu i morse.
Där kommer ett väääldigt svagt streck :o Kan det stämma?
Men taco, du är GRAVID juuu:bump: :bump: :bump:

Läste nånstans någon gång att om testet visar positivt så ska man tro på det för det är större risk att det visar negativt istället. Elelr hur jag nu ska förklara.

Grattis!:banana:
 
Sv: Positivt??

Enya skrev:
Men taco, du är GRAVID juuu:bump: :bump: :bump:

Läste nånstans någon gång att om testet visar positivt så ska man tro på det för det är större risk att det visar negativt istället. Elelr hur jag nu ska förklara.

Grattis!:banana:

hoppas att du och de andra har rätt. Men jag vågar inte tro på det än så länge. :crazy: Är så rädd att jag har sett i syne när jag gjort testet... Att jag lyckas se ett litet streck som egentligen inte finns. Eller så finns alltid det strecket men jag aldrig sett det innan. :eek: Att det typ ska finnas där även om testet visar negativt. Äh, vi får väl avvakta nån vecka och testa på nytt. Men håll tummarna!!! :bump:
 
Sv: Positivt??

Jag har testat jättetidigt båda gångerna jag varit gravid och det har visat ett svagt streck då. När jag "kontrolltestat" lite senare så har strecket varit starkare.
Så nog tror jag att du är gravid! :banana:

// K
 
Sv: Positivt??

jag gjorde också ett tidigt test och kände mig lite förvirrad och smått irriterad. Antingen så var jag väl gravid eller inte, ett kanske hade jag inte räknat med! Ett svagt streck (hade jag inbillat mig strecket??) fanns helt enkelt inte med i min föreställning av testningsmomentet. Dock testade jag mig några dagar senare och då var det starkare och mer uppenbart. Och nu är jag i vecka 28...
 
Sv: Positivt??

mino skrev:
jag gjorde också ett tidigt test och kände mig lite förvirrad och smått irriterad. Antingen så var jag väl gravid eller inte, ett kanske hade jag inte räknat med! Ett svagt streck (hade jag inbillat mig strecket??) fanns helt enkelt inte med i min föreställning av testningsmomentet. Dock testade jag mig några dagar senare och då var det starkare och mer uppenbart. Och nu är jag i vecka 28...

ojojoj, det låter ju precis som mig och mitt dumma lilla streck! Ni ger mig hopp!! Tusen tack för att ni delar med av era erfarenheter. :bow:
 
Sv: Positivt??

Ursäkta om jag tjatar. Men jag får PANIK av att inte veta!:eek:

Har gjort två tester och båda har sett likadana ut. Blir så förvirrad!
Tankarna snurrar i huvudet dag som natt.

Senaste två veckorna har jag haft hemska humörförändringar, sambon har reagerat och sagt att jag beter mig som jag gjorde när jag hade p-piller. Tålde inte riktigt hormonerna. I går började jag böla när jag fick ett sms från min handledare "hej, ta det lugnt och vila upp dig, kramar *****". Varför gråta för nåt sånt?? KÄnner mih bara så konstig. Gråter aldrig annars ju.

Har även haft mensvärk i säkert 1 vecka, lite till och från bara.
Sist men inte minst så svettas jag nåt enormt, har gjort det sen i helgen. Det rinner av mig! Jag är en sån som fryser alltid annars.

Vill inte greppa efter halmstrån och riktigt leta symptom. Men det har skett förändringar med mig, det kan jag inte blunda för.

Jaja, väntar på att få hem nya tester. Vill inte hoppas på för mkt...

Sådär, nu har jag fått skriva av mig lite. Känns skönt! Sitter ensam hemma, mår jättekonstigt och har ont i ryggen (som vanligt) så jag har valt att stanna hemma idag.
 
Sv: Positivt??

Vad är det för test du använt? Clearblue eller nåt annat? Jag har bara använt clearblue, och där har det varit ett jättesvagt plus första gången jag testat (alltså det lodräta strecket har varit svagt och det vågräta starkt), men positivt har det varit.

Kan du inte lägga in en bild på ett test så kan vi hjälpa dig att bedöma?
Jag hade en otrolig mensvärk när jag blev gravid med Ella. Jag var helt säker på att jag inte var gravid bara för att jag var så övertygad om att jag skulle få mens vilket ögonblick som helst pga värken.

// K
 
Sv: Positivt??

Det var nåt sånt billigt test, en sticka....
nu har jag ju slängt testet, men enligt Enya (här på buke) så fanns där ett streck, dock svagt men där var nåt. Att jag ser strecket är inget konstigt för jag tvingar säkert fram det. Men även sambon har sett att där var nåt.
bör få mens nu vilken dag som helst, kan ju bli intressant...:crazy:

usch, nu vill jag få ett resultat som säger att antingen är det positivt eller negativt. inte nåt mellanting!!:mad:
 
Sv: Positivt??

Alltså, ska man ha barn kan man lika bra först som sist öva upp sitt tålamod, för det kommer att behövas.

Lägg ner hysterin och vänta en vecka, så får du ju säkert besked.

Det ÄNDRAR ju inte något att man springer och testar långt i förväg, mer än att som ni kan se i den här tråden att folk blir helstressade och inte ens kan jobba :crazy:
 
Sv: Positivt??

men ursäkta mig! jag är inte perfekt och kommer aldrig bli heller.
nu får man inte ens vara nervös längre för då hackas det på en.
:crazy:
 
Sv: Positivt??

Jag håller alla tummar för ett tydligare streck och kör en "för tydligare streck dans"

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Positivt??

Nåja...
Visst kan det behövas tålamod när man har små barn, det håller jag med om. Men vid en graviditet (särskilt första) ska man inte gå och lägga lock på känslorna! Förstagångsgravid är man bara en gång, och då ska man få vara otålig, känslig, krävande och alla dessa saker. Det är vad jag tycker :p

// K
 
Sv: Positivt??

Du frågade hur du skulle få ett säkert besked. Svaret på det är ju att vänta tills man faktiskt ska ta testerna.

Jag tycker mest det här okynnestestandet innan ens mensen skulle ha hunnit komma gör de flesta STRESSADE och osäkra.

Smartare att VÄNTA så blir man dels SÄKER dels mindre så där stressad som du mår nu.

Visst får man vara nervös, men min erfarenhet är att det blir ALDRIG bättre av att göra en massa för tidiga test där man ändå inte vågar lita på resultatet.

Det gynnar bara testfabrikanterna :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 530
Senast: Modest
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 414
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 721
Senast: Amha
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 189
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp