Positivt och negativt om Back on track

Casteloro

Trådstartare
Jag har bara hört och läst positiva omdömmen om BoT och tror således att det är en mirakelprodukt. Så är det förstås inte, men är det någon som har något negativt att säga om BoT? En återupprepning om hur bra produkten skulle vara är förstås också välkommet i tråd nummer sjuhundrafyrtiotvå.

:D

Sv: Positivt och negativt om Back on track

oohh yeees :D

Nej men jag har bara märkt av positiva grejer.
Gammelmissen som inte hoppat upp i sängen på flera månader gör det efter några timmar på en BoT-padd.

Om hästetanten är lite grinig så lägger jag på ett BoT täcke så blir hon såå mysig och go.

Om benen är galliga så brukar gallorna gå ner efter några timmar med BoT

MINA knän slutar värka när jag har knäskyddet på.

Har nog inte märkt av negativa effekter. Det enda jag stör mig på är passformen på fleecetäcket och nät-täcket. Alldeles för stora vid bogen så täcket dras åt vid bogarna på hästarna. Hade gärna sett att man kunde spänna mer i bogen, eller kunna spänna omlott.

Jag har bara testat på mig själv och det gör stor skillnad.
När jag var gravid hade jag stora problem med karpaltunnelsyndrom och handen stelnade helt när jag sov. Hade hela hand löst inlindad med back on track plus handledskydd. På morgonen kunde jag fortfarande röra på handen.

Har även ett "nackskydd" som är superbra när man är stel.

Tänk bara på att göra ett uppehåll på ca en vecka då och då. Kroppen vänjer sig och effekten avtar.

Har precis köpt täcke och benskydd till hästen, ska bli spännande att se ifall det blir någon skillnad på henne.

KL

Har många gånger funderat på över hur det verkligen ser ut inuti t ex en BoT pad.

Är det någon som har klippt upp en för att kolla?

Är liite nyfiken :D

Har nack kragar till mig själ och gubben och det är underbart när man är stel och det värker. Har även en långärmad tröja. Helt under bar! Katten sover på en benpadd. Den fulkomligt älskar han att sova på. Hunden har en filt och den lånar hon inte ut! Har även ett hundtäcke men det är inte så bra passform då min hund är lite försmal. Men hon gillar det. Nack delar? Det är priset.

KL

Har många gånger funderat på över hur det verkligen ser ut inuti t ex en BoT pad.

Jag har klippt itu en benpadd ser ut som vanlig vit fyllning i den, som i täcken

Jag har ett "hål" i min ena pad. Ser inte nå konstigt ut. BAra trådigt som bomull men lite hårdare.

KL

När de kostar så mycket vågar man fan inte klippa upp och kolla! :laugh::p

Minns att ridsport tidninge undersökte det där, klippte sönder m.m.

Deras resultatdet blev att tillverkarna endast lurades vad jag komer ihåg.

Trots de använder jag dom fortfarande. :)

Jag funderar på att införskaffa mig ett täcke åt min prins som är lite stel i rumpan titt som tätt, har behandlingar med kiropraktiker men det känns som att det skulle kunna vara en bra investering. Funderar även på om jag skulle införskaffa mig varsin tröja åt mig och mannen eftersom vi är två krymplingar :D Personligen skulle jag behöva en kroppsstrumpa att ha på mig dagligen för att minska mina spänningar, men jag är osäker på om det finns någon sådan ännu. Haha. Vad har du för hästar? Jag har själv ett halvblod som är av mellantypen i bredd och längd och jag funderade på att köpa ett täcke antingen i fleecetäcket eller nättäcket då jag inte vill klä på honom för mycket..

Finns den artikeln i nåt arkiv tro?

Jag har flera gånger funderat på om det kan vara fejk, men å andra sidan så gör BoT verkligen underverk då jag använder det på pålle.

Jag grundar mest min fundering på att om man klämmer på paddarna så känns det ju inte nämnvärt som något speciellt med dem jämfört m en vanlig pad, förutom att priset skiljer då.

Plankton och Anna_pann:

Vars finns det där keramiska pulvret? Såg ni något sånt?
Eller är det invävt på något sätt?

Spännande! :bump:

Egentligen är det ju sk*t sak samma om det skulle vara bluff och båg för det hjälper ju:idea:

Tänk bara på att inte torktumla back on track grejorna, då förstörs dom.

Förresten, nån som vet hur länge dom håller, dvs hur länge effekt är kvar i materialet?

Läste någonstans att effekten håller så länge produkten är hel..

Dandylinn: Jag läser mycket, men det ska väl vara nedsmält i tyget, eller något?

oops fel tråd

Senast ändrad av en moderator:

De keramiska fibrerna är väl i själva tyget och inte i fyllningen om jag förstod det rätt, har för mig det stod nåt om att Ridsport hade analyserat helt fel del av paddarna.

Whatever, jag tycker de fungerar och använder dem då och då.

Jag har ryggpaden till min häst, och han har iaf fått mindre låsningar i ryggen efter att jag började använda den :)

Jag har funderat på en sak, de där back on track benlindorna som finns, ska man ha pad under dem? Eller måste man rida utan pad för att de ska funka? Eller måste man ha en back on track pad under? Har tänkt på det ett tag :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: Scata
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 303
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 339
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 492
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp