Positiva tråden del 2

Hittat en begagnad köks-ö att köpa, från en säljare som har samma (30+ år gamla!) köksinredning som vi har! :heart Dvs matchar perfekt med befintligt kök.!

Vårt nuvarande kök ska förvisso totalrenoveras och byggas om helt, men det ligger nog fortfarande ett antal år framåt i tiden. Så köksön, som mer än fördubblar arbetsytan i köket och tillför mycket välbehövlig förvaring, kommer hinna användas ganska länge innan alltihop ska rivas ut.

Ett läkemedel jag tar är restnoterat till oktober men tillverkaren har gått ut med att det kommer skickas ut små leveranser då och då.
Kollade lagersaldot och den finns på ett apotek rätt nära mig så tänkte åka dit efter att jag tagit TBE-vaccinet.
Men när jag närmade mig vaccinmottagningen så var jag 25 minuter tidig så tänkte att jag går in på ett annat apotek och frågar (lagersaldo stämmer inte alltid).
Se på 17! De hade fått in en kartong!
Så jag fick 2 förpackningar! 🥳
Skönt att slippa ta sig ut på stan.

Nästan ljust när jag går till jobbet!!
1000035485.webp

För 2-4 veckor sen köpte jag en imsdal (använder såna som vattenflaskor och byter ut när den blir ofräsch och nej jag tänker inte köpa en riktig vattenflaska så inga kommentarer om det tack), men korken satt stenhårt så jag kunde omöjligt skruva loss den.
Sen dess har den stått på köksbordet och jag har provat flera ggr till men nej den satt för hårt.
Ikväll fyllde jag den genom popup-korken och ställde den på nattduksbordet. Drack lite och provade skruva loss korken och det funkar!!!
Vet inte om den kyldes ner av vattnet så korken lossnade pga det men nu har jag en fräsch flaska iaf! :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar