Positiva anledningar...

M

Minime

...till att ett veterinärbesök verkar dra ut på tiden, finns det?

POjkvännen är hos veterinären (igen) med sin vovva då hon har problem med halsen. Kräks när hon äter och efter. O kräks slem o harklar sig mkt. Han var dit med henne för cirkus två månader sedan o då sa dom först ev noskvalster men när provsvaren kom konstaterades halsfluss o hon fick kåvepenin (?) o blev bra. Men så har det blivit sämre igen... Sist tog besöket 30 min, men idag hade han tid kl 13:20 men jag får inte tag på honom än!

Finns det nå positiva anledningar till att ett veterinärbesök kan dra ut så på tiden?

Sv: Positiva anledningar...

oj... undrar om dem inte har algt in hunden då för undersökningar? eller i värsta fall avlivat?

oj... undrar om dem inte har algt in hunden då för undersökningar? eller i värsta fall avlivat?

Äsch då...! Skräm inte upp TS.

Har fått vänta i upp till åtta timmar på tidsbokat besök hos veterinär. Förmodligen har akutfall fått komma in emellan. Sånt man får räkna med.

Det är avlivning jag är rädd för... Den hunden betyder ALLT för honom! Verkligen allt!

Jag hoppas på att det är nåt sånt...

Jo, han kom tillbaka för ett par timmar sedan. Först hade han fått vänta på att få komma in, sen hade dom fått söva henne för att kunna undersöka halsen riktigt, sen glömde dom bort dom efter att de gett henne uppvakningssprutan! Sen fick de vänta lite till innan dom kunde betala o åka hem!! Tack o lov!! ;) Mina nerver klarar inte veterinärbesök!

Jo, han kom tillbaka för ett par timmar sedan. Först hade han fått vänta på att få komma in, sen hade dom fått söva henne för att kunna undersöka halsen riktigt, sen glömde dom bort dom efter att de gett henne uppvakningssprutan! Sen fick de vänta lite till innan dom kunde betala o åka hem!! Tack o lov!! ;) Mina nerver klarar inte veterinärbesök!

Fick dom något besked om vad det kan vara då?

Eftersom dom sövde henne den här gången kunde dom se att hon hade blödningar på halsmadlarna så dom tog odlingar på det o slemet i halsen o sen fick hon ögondroppar för dom tyckte att hon var röd i ögonen o det sysn nu, när man "tänker på det"... så vi får avvakta svaren på odlingarna :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 180
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 079
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 026
Senast: Monstermom
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 396
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att inte vara så sentimental
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur