Portugisisk sadel???

pink_angel

Trådstartare
Hejsan,

Tänkte att det är större chans att jag får svar i det här forumet och sen så håller jag ju på med AR också så därför ligger tråden här.

Lilla hästen kommer behöva en ny sadel efter sin konvalecens..

Då min sadel inte passar när hon är i välmusklat tillstånd, kommer visserligen inte vara något problem under de första månaderna av konvalecensen men sen. Skulle mer än gärna köpa mig en Amazonas Elisabeth men plånboken säger emot.

Sen upptäckte jag att portugisiska sadlar ligger betydligt bättre i pris än spanska. Men hur är de att rida i? Finns det modeller som inte kräver svanskappa? För/nackdelar med portugisiska sadlar? Skillnader på spanska/ portugisiska sadlar?

Tacksam för svar :) //Tess

Sv: Portugisisk sadel???

Om det är den sadeln jag tror du menar så har jag haft en sådan...

Den var alldeles för hård att sitta i för mig...
Har problem med att mina fötter och ben domnar av bara efter en kort stund då jag rider i vissa sadlar (de flesta)
Men jag tycker de är fina och färgranna.. :)

Har en elisabeth nu, är bättre men fortfarande lite hård, kan bero på att jag rider så lite i den... :o

Jo fina är de :) har vissa showambitioner så det skadar ju inte hmm är iofs inte särskilt kräsen gällande hårda sadlar.. tycker det är värre med för mjuka...

Men vilken sorts rygg tror du de passar? har ett PRE-sto med kort och rak rygg, har idag en hoppsadel med x-vid bom som passar bra dock ingen hit för dressyr. Samt en vid dressyrsadel som är för smal när hon är korrekt musklad.

Tyvärr så kommer hon ju iofs inte se ut så efter att ha vilat i några månader.. men sen kommer jag ju faktiskt behöva en ny sadel när hon har musklat upp sig :)

Jag kan tyvärr inte svara angående storlekarna på sadeln...
Men de borde ju gå att få dem i olika vidder?!

Men de som säljer sadlarna borde ju veta..

Visst är de fina, går ju att få i så många olika älsklingsfärger oxå.. :p

Ska kolla om jag hittar en som iaf tidigare sålt dessa sadlar, skicka pm...

Jag har en ST Esoaniola, utbytbara bomvidder och bomlös. Den kostar en "aning" men det är en sadel man har så länge man vill ha den, eller så länge man vårdar den väl.

-KL-

Tack för svar allihop :)

Nu har det nog dock löst sig eftersom mina föräldrar lägger till lite
så kan jag köpa en Amazonas Elisabeth eller en Ultraflex Renissance
som jag egentligen ville ha från början :) Älskar mina föräldrar ibland :)

Jo det e lyxigt :)

Dröjer nog ett bra tag dock eftersom den lilla hästen är allvarligt skadad.. vet inte hur länge hon får stå.. kan ju bli uppåt ett halvår verkar det som..har haft boxvila en månad nu..(finns att läsa om i skadade/sjuka hästar tråden)

En ultraflex renissance beställd idag och hästen ska börja få motioneras lite smått :D Gissa om jag är glad?

Liknande trådar

Utrustning Känner att jag vill ha lite fler åsikter ang. denna sadel som jag haft sedan i oktober förra året. Det är en Prestige med bomvidd 35...
Svar
9
· Visningar
3 787
Senast: oxo
·
Utrustning Ännu en sadeltråd!:o:D Jag har nu fattat att ja behöver en ny sadel till shettisen. Det är inte det att den inte passar hästen, den...
Svar
4
· Visningar
832
I
Utrustning Hej! Jag har för ca 1 månad sedan tagit hem min varmblodsvalack. Han är ganska vid över ryggen och ingen sadel som vi provat av ett...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: Isbel
·
Y
Utrustning Nu är jag här igen. Sadelträsket. Dessbättre är det inte hästen det är "fel" på den här gången, utan mig i egen hög person. Jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama