MM

Trådstartare
Någon som varit där? Vad tyckte du?

Vi har fått ett tillfälle att låna en lägenhet av mannens arbetskamrat så det är bara flyget vi måste fixa.

Staden heter Porto där lägenheten finns och den ligger ju vid havet.
När på året ska man åka dit?

Jag vill gärna ha värme 25+ men resterande av familjen nöjer sig med 20+.

Vintern är lite trist, väldigt regnigt, juli och början av augusti är det rätt varmt men hanterbart. Åk! Hyr bil och se er omkring, det är ett underbart land :)

Vintern är lite trist, väldigt regnigt, juli och början av augusti är det rätt varmt men hanterbart. Åk! Hyr bil och se er omkring, det är ett underbart land :)

Bil lär vi hyra isf :)
Sommarens planer är ju redan färdiga men erbjudandet står öppet så vi får låna den när vi vill.
Hur många timmar tar det att flyga dit, någon som vet?

Jag har varit där en kort stund. Väldigt fint. Jag var där i september då turistsäsongen där mer eller mindre anses över . Fortfarande jättevarmt och varmt i vattnet och nästan helt öde på stränderna.
Finns bra ridning på lusitanos också om du är intresserad av sådant.

Tror ni vädret är hyfsat på skolans höstlov? Det är väl vecka 43-44, någon av dom sista veckorna i oktober.. (?).

Det behöver inte vara högsommarvärme, det är bara jag som vill ha det lika varmt som i en bastu, året om helst :p

Annars kanske det är bättre att åka till våren :)

Eller om jag kan klämma in en resa på mannens sista semestervecka :p
Då blir det väl första veckan i augusti tror jag.
Blir flyg till Lissabon isf och det skulle tydligen finnas hyfsat billiga biljetter dit. Å sen kunde arbetskamratens släktingar hämta oss på flyget och köra oss till lägenheten. Snacka om gästvänlighet.
Lägenheten låg 5-10 min från havet :love:

Jag tar gärna en ridtur och sedan gillar vi att se oss omkring. Shopping är inte heller fel och det verkade inte så långt till Lissabon så då passar vi nog på att åka dit.

Lissabon är en klart överkomlig resa och rekommenderas varmt! Finns mycket att se, shopping har jag ingen koll på eftersom det inte är mitt intresse, men det finns garanterat en hel del :) Portugisiska ridskolan kan rekommenderas likaså, ligger inte så långt från Lissabon, de har uppvisningar som säkert kan roa resten av familjen också, inte bara den hästintresserade :)
Jag tycker oktober är ok väder, men det kan regna en del, störs man inte av det så är det trevliga temperaturer. I början av november finns hästfeiran in Golega som är en stor grej, men PACKAT med folk så det är kanske inte din grej :) Men Golega är värt ett besök annars också, mycket häst där resten av året också och en söt liten stad.
Fatima ligger inte så långt från Golega och också norr om Lissabon, vallfärdsort för katoliker då Jungfru Maria ska ha uppenbarat sig där. Har inte varit in själv.
Runt Porto finns mycket att se också. Är ni vinintresserade har jag för mig det finns rundturer. Portugiser är i min erfarenhet (spenderade 6 mån där för ett antal år sedan) vänliga och gästfria, men det kan vara lite si och så med engelskan när man kommer utanför turiststråken. Franska fungerar oftast bättre, jag hade mycket användning av en frasbok i början på restauranger, affärer osv.

Någon som varit där? Vad tyckte du?

Vi har fått ett tillfälle att låna en lägenhet av mannens arbetskamrat så det är bara flyget vi måste fixa.

Staden heter Porto där lägenheten finns och den ligger ju vid havet.
När på året ska man åka dit?

Jag vill gärna ha värme 25+ men resterande av familjen nöjer sig med 20+.

Jag och pojkvännen var i Portugal förra året! Vi gillade det massor och kommer åka tillbaka i framtiden :)
Vi var i Peniche och åkte i mitten av oktober, det var i kallaste laget, jag fick gå i långbyxor och jacka! Men det var bra surfsäsong då åtminstone :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 502
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka