Sv: Populära ridsportsmärken
Ja men du behöver bara ett träns och du behöver bara ett fåtal schabrak och du behöver bara ett fåtal byxor. Om man verkligen tänker efter så är det inte så förtvivlat många saker som man verkligen behöver.
Fast det där resonemanget håller ju inte. Då ska man ju alltid köpa det absolut billigaste - annars är man en prylfanatiker?
Om jag behöver ett träns, så klart som fan jag köper ett träns jag ÄVEN tycker är snyggt. Förutom då att det är ett träns (fyller behovet), passar hästen rent passformsmässigt och är av hyfsad kvalitet.
Min häst skulle givetvis fungera lika bra i ett träns för 600 kr från Hööks, som i det betydligt dyrare träns han har. Jag är rätt säker på att HÄSTEN inte bryr sig det minsta om varken att det är bling på tränset eller färgen på nämnda bling och fodring. Det är JAG som bryr mig om det för jag tycker det är snyggt. Men är det prylhets då bara för jag köpte det jag tyckte var snyggaste, när jag införskaffade något som behövdes?
Ungponnyn behöver ett träns. Jag har hitills inte köpt ett träns för jag har inte hittat något som uppfyller vad jag vill ha. Det svåra är dels ett med lagom bred nosgrimma och som jag tycker är snyggt.
På samma sätt så om jag behöver ett par byxor för annars får jag gå med naken underkropp, så givetvis köper jag inte bara ett par byxor som passar i vettig kvalitet utan dessutom de byxor jag tycker är snygga.
Ja men du behöver bara ett träns och du behöver bara ett fåtal schabrak och du behöver bara ett fåtal byxor. Om man verkligen tänker efter så är det inte så förtvivlat många saker som man verkligen behöver.