Popcorn till fåglar.

SkorpSmulan

Trådstartare
Kan man ge överblivna popcorn till småfåglarna eller är det dåligt för dom på något sätt?
Vet inte hur dom klarar saltet osv.

Sv: Popcorn till fåglar.

Du kan ju prova? Salt lär de ju kunna picka i sig annars också, typ när de saltar vägar och sånt..

Jag vet att du kan ge dom popcornen, vår Goja blir aldels tokig när hon hör att vi poppar popcorn, så då ger vi henne några näver och hon har inte blivit dålig o vi har haft henne i 5 år nu. Det är ju majs i endel fågel mat.

Det är ju mest saltet jag är orolig för. En del djur tål ju inte salt och en del behöver det och jag kan ingenting om fåglar.

Jag har hört att det kan vara dödligt om man ger fåglar mat med salt i. Så jag tycker inte att du ska ge popcorn. Iaf inte om dom är saltade.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ni några bra tips på hur man skyddar jordgubbarna från fåglar? Jag vill inte sätta upp nät, och har ingen lust att krångla till...
2
Svar
21
· Visningar
899
Senast: tott
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små...
2
Svar
37
· Visningar
1 461
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve