Pop up ruta flash

Mynta2

Trådstartare
Hur får man den dära rutan att sluta tjata vareviga gång att man INTE har Flash installerad och om man vill installera ? Har INTE tänkt installera nåt flash heller då det bara krånglar och är till besvär. Men nog borde det väl gå att en gång för alla klicka NEJ och sen slippa bli frågad jämt ?

Förklarade jag dåligt så säg bara till.

Sv: Pop up ruta flash

Ingen ?

Man måste ju kunna säga NEJ TACK till program man absolut inte vill installera utan att bli ihjäl tjatad av en popup ruta hela tiden.

Vad använder du för webbläsare? Är det en dialogruta från webbläsaren eller är det en popup från webbsidan? Vilka sidor drabbas du av det på?

Om jag vore du så skulle jag i och för sig bara installera Flash. Det används i en hel del legitima syften nu för tiden.

Det är den dära säkerhetsvarningsrutan. Jag har IE. Nej tack, jag orkar inte med nån Flash. Hela min dator kajkar när den är installerad. Då nöjer jag mig med att tex: inte kunna se vissa saker. Och dessutom tycker jag det är mest reklam och annat tjaffs på sidorna som den används till, och det kan jag vara utan. Kollar heller aldrig på filmer o dyl på nätet heller. Så för mig har den noll syfte. Funkar min dator bäst utan, då väljer jag nog utan ;)

Sidor som drabbas, tja...som några exempel: Traderas startsida, Blocket...Ja det vanliga. Sidor med massa strunt på som man gott kan vara utan. Reklam med andra ord. Jag kan se allt jag behöver, är bara så störigt när det hela tiden frågas om jag vill installera.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 202
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 111
  • Artikel Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 885
Senast: enough
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 461
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka