Pop-up...flikar?

jos

Trådstartare
Använder firefox och WinXP. Norton antivirus och brandvägg.

Nu har det börjat dyka upp massa jobbiga flikar, som popups fast i en ny flik. Alltid från olika addresser men de hör ändå ihop. Alla har den där rutiga ikonen framför addressen.

(Här försökte jag lägga in en bild för att visa hur det ser ut, men photobucket förminskar bilden så man inte ser nåt alls.)

Håller på att bli galen.. :crazy: De dyker upp med nån minuts mellanrum. Kan jag blovkera på nåt sätt?

(Ursäkta om det blir snurrigt det här, är magsjuk och mitt huvud siutter inte riktigt fast.)
 
Sv: Pop-up...flikar?

Låter skumt, har inte hört talas om det men har man ingen bild eller mer information så kan det vara svårt att försöka hjälpa dig.
 
Sv: Pop-up...flikar?

Tja förutom bild om det nu inte går finns det något mer som känns att det hörs ihop.

Vad är det för länkar som kommer upp?
 
Sv: Pop-up...flikar?

Hmm verkar som att du har fått något reklamprogram installerat.

Hittar lite information om det på nätet men vet inte så mycket mer om det.
 
Sv: Pop-up...flikar?

Jag har hittat en del grejer, men de flesta går förstås inte att ta bort... :smirk: Tack ändå.
 
Sv: Pop-up...flikar?

Har du spybot/stop-sign?
De är Enormt mycket bättre på att plocka bort reklam och spionprogram än vad norton är..
 
Sv: Pop-up...flikar?

Är totalt lost när det gäller sånt här, men nej, det har jag inte. VAr hittar jag det? Är det en typ av program eller är det namnet på programmet?
 
Sv: Pop-up...flikar?

Sitter vid fel dator nu men ska kolla upp det imorgon, tack! :)
 
Sv: Pop-up...flikar?

Har själv haft Norton internet security och norton antivirus och brandvägg (2005 års modell).
När jag körde Spybot första gången höll jag på att få hjärtsnörp av hur många reklam och spionprogram som fanns på datorn..För att inte tala om alla entries de hade :eek: De kann dessutom sega ner datorn grymt mycket :mad:
Detta var alltså direkt efter att norton förklarat datorn "fri"..
 
Sv: Pop-up...flikar?

Ojdå.. Jag trodde Norton var ett riktigt bra program som klarade allt, men tji fick jag.. :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp