• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nettanbabe
  • Startdatum Startdatum
N

nettanbabe

någon som vet något om en halvblodshingst som heter pontiac..vet tyvärr inte namn på föräldrar eller födelsedata..han e pappa till hingsten jag betäckte mitt sto med..

Du kanske menar Pointjack?
Han är fux, e. Testarossa - Portwein, Blev exporterad till England 1998 av Stall Ifverson om jag inte minns fel. Det är en mkt prydlig hingst. :)

möjligt att han inte e godkänd eftersom han betäckte en tinker..och den avkomman har ju betäckt min..

Det finns en skäckhingst som heter Pontiac...han är inget hbl men han har hbl-modell...ca 148-150 cm hög.Han lär vara homozygot då han enbart har producerat skäckföl.Jag har kort på honom om du vill se...om det nu är den du söker?Pontiac lämnar mkt bra ponnyer...en d-ponny valack efter honom såldes för 120 000.Jag har själv fött upp en Pontiac-avkomma då jag köpte ett sto som var dräktigt med honom.Bilder finns även på denna avkomman samt ponnyn som såldes dyrt ovan.

vill gärna se bilder på den hingsten och avkomman...den hingsten jag betäckte mitt sto med e halvblod/tinker o pappan hette ju pontiac..men det kan ju möjligtvis va den hingsten du snackar om eftersom den hingsten jag betäckte med e bara 155 i manken bild på han http://www.lunarstorm.se/FlikkSmurfis/kollage/11

Jag kommer inte in på länken tyvärr....

Ja jag har hört att de förr har sagt att han ska vara 155 cm...fast sedan har en jag känner tittat på honom flera gånger som sagt att så riktigt stor är han inte.Men ryktet säger nog 155 cm...

Gå in på min användarprofil så kan du skicka till min mail...

hingsten jag betäckt min med e 155 i manken...hans pappa heter pontiac...

skumt när jag trycker på länken funkar den..

har haft bilden förut på hingsten och mitt sto i en annan tråd...men det va när jag fråga vad det kunde bli för färg!!!

¨varför undra du???

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka