Ponnytravsulky

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linneaforss
  • Startdatum Startdatum
L

linneaforss

Hej Någon som kan tippsa mig om en bra och lätt Ponnytravsulky (tävlingssulky) som ni rekomenderar...Vill ju inte slänga ut så mycket pengar som de faktiskt kostar på något som inte är bra!

Sv: Ponnytravsulky

Ska det vara en ny el begagnad?
Kumlavagnen är det många som har.
Själv har jag en champion till mina

Nej jag tänkte köpa en ny! träningssulkyer har jag. jag ska ha en enbart tävlingssulky, kanske Grafströms har jag funderat mycket på!

En sådan har vi,vi är m.k.t nöjda med den!

Lindesberg003.jpg

oj,det blev en jättebild......:eek:

Okej! :Dvad kostade den samalnlag med allt? är det Piggybank på bilden? :)

grafstörms är :love:
Men själv hade man bara råd med en kumlavagn . Men dom är riktigt bra dom med !

Chevy är fina vagnar med, tror att börjes säljer dem nu. Men de är inte med på webb sidan, du får kolla i katalogen.

Vagnen med alla finesser kostade 6500kr,alltså betydligt billigare en en riktigt bra sadel:)

Det är Piggan på bilden,straxt efter den är tagen vann hon loppet på Lindesberg!:love: (Trots den korpulenta maggen......)

Okej! va :O men hur länge sen var det?.
På deras hemsida så kostar dem 8500 :O köpte ni utan momsen?
Piggebank är fin! :D

Åhh.. Gud vad fina grafströmsvagnarna är! :)
Jag har ganska långt framskridna planer på att byta ut min champion mot en ny, annan vagn. Så nu står jag här och funderar på att antingen köpa en grafström eller en royal.
Fast de nya chevisulkysarna är fina- fast jag inte har förstått mig på det där med den där "balken".
Kanske någon här som har erfarenhet av dessa vagnar?? :confused:

Hej jag har precis samma problem som du jag ska köpa en ny ....men vet inte vilken :S ....Royal är ju så dyra....Chevi vet ja inte vad de kostar utom den i b**jes och den ser inte ut osm nån riktig tävlingssulky.... :S sen finns de ju sprinter....men de litar ja inte på sen senaste tävlingen när en sån gick av när en ponny slog ett par gånger... :S..... Så jag har i alla fall kommit fram till att Grafströms är den bästa att köpa! :D de är snygga och kostar inte en förmögenhet! :) Vad menar du med "balken?"

Precis! Och det verkar inte vara så många som kör grafströms heller.. Jag menar, royalsulkies kör juh nästan alla i nuförtiden, och om jag köper en grafströms så blir jag iaf ensam på ön om att ha en sådan! :) För de är juh grymt snygga!
Chevi har tillverkat en ny sulky för ponnyer som heter pony reflex tror jag. Den har en konstig balk, och jag vet inte riktigt om den går att flytta på/ta av. Ser annars ut att vara en snygg vagn!
http://www.chevisulky.com/ponycarts.php

Nu hänger jag inte riktigt med, har sprintersulkysarna gått sönder? Shit, jag vet minst ett tiotal som har såna vagnar, tänk om det händer flera gånger.. :confused: Det kanske har att göra med att de har två balkar/rör där sitsen sitter?

Ja eller hur....men jag tror den kommer mer och mer....:) Jag kan inte öppna PDF filen för prislista hos Chevi... kan inte du kolla vad de kostar? :D det vore jätte snällt! :) Menar du de där stängerna? de där som sitter en på var sida om sitsen? För dem går ju att ta bort dem är ju bara till för att man ska kunna få hästen att springa rakt i sulkyn....Men jag tycker det är lite fjantigt det är ju bara något de fått i från stortravet :S.....
Ja det va en häst som sparkade ett par gånger och så gick skalmarna av! :crazy: Och jag har pratat med en annan tjej, hon säger att dem är jätte dåliga, skalmarna är svaga och typ viker sig när hästen går emot dem.

Lr jaha! :D nu fatatr ja du menar den där stången som sitter där.... Den där sulkyn är en sulkett och dem har en sån där stång där... Dem är ju igentligen inte tillför att köra lopp med.... Jag tror inte att den går att få bort ....lr då fåt du nog svetsa bort den... :) då kanske det går.

Senast ändrad av en moderator:

Vad då fjantigt med sido stänger?? Vissa ponnysar behöver faktiskt oxå sidostänger.
Och sulketterna är visst tillför att köra lopp i.
Den vagnen jag tänkte på va ponny racing. Tycker att de är snygga.

jassså!? :O okej sorry då! :P tar bara efter de som andra sagt.. jasså när vi ringde dem så sa de att det va en träningsvagn!

Den vagnen som är på stora bilden är nog en tränings vagn, men sen har du ju "pony carts" det är ju en sulkett, bra att ha om du har en ponny som gärna vill slå.

:O va vagnen här uppe med piggybank.. det är en riktig tävlingssulky! :) ja om dem slår är det bättre att ha sulkett

Nej jag menade bilden på chevy´s sida. Där är det en större bild på en tränings vagn, sen är det ju mindre bilder med olika vagnar de har.
Bilden med Piggybank är ju en tävlings vagn, det ser jag oxå;)
Men jag vet att chevy vagnarna är inte så hiskeligt dyra på börjes, kan vara värt att kolla iaf.

Aha! :smirk: ja fattar :P haha! ja tänkte väll :P Okej ska kolla... Jo ja vet att börjes säljer en billig..men de skulle ju va bra att se hela :S och så...de står ju inte så mkt om den... Vet du vad den där tävlingssulkyn från chevi kostar? som de har på sin hemsida asså? jag kan inte öppna filen där med prislistan! :(

Den tjusiga chevisulkyn kostade 600 euro! Inte så farligt ändå!
Jag får nog fan köpa en sån ändå!

Någon som vet någon återförsäljare av dom i sverige?
Jag vet att börjes har de vanliga chevisulkysarna, men då måste man pallra sig hela vägen till småland för att hämta! Jag bor juh mitt ute i östersjön, så det där med att åka till tingsryd för att hämta en vagn gör man juh bara inte! :bump:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Unafraid
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: Pegasus63
·
Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: alazzi
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30