Ponnyraser

Sv: Ponnyraser

Nej det är shetland och russ som gäller.

Inte enligt SPTF.
Frågan som svaret nedan gäller var om B-ponny, men jag antar att de har samma regler för A-ponny.

"Om du har en annan ponny än russ, som klarar mätgränserna, har tre kända och godkända (får ej finnas kall- eller varmblod) led, så är det inga problem att registrera den i ponnytravet för att börja tävla."

Det tror jag väl att det fortfarande är, jag är i alla fall säker på att jag sett någon welshkorsning starta för några år sedan.

Jag vet en Welsh Mountain som startade i travet för ca 10 år sedan. Fast reglerna kan ju ha ändrat sig sedan dess.

Korsningar är väl också tillåtna?
i inlägget ovanför ditt står följande
Inte enligt SPTF.
Frågan som svaret nedan gäller var om B-ponny, men jag antar att de har samma regler för A-ponny.

"Om du har en annan ponny än russ, som klarar mätgränserna, har tre kända och godkända (får ej finnas kall- eller varmblod) led, så är det inga problem att registrera den i ponnytravet för att börja tävla."
Med andra ord, JA korsningar får vara med och tävla.
Det enda är att det inte får finnas varmlodig eller kallblodig travhäst inblandat, annars kan du använda vilka raser du vill.
Det finns bland annat renrasiga welshar och kaspiska ponnyer som har tävlat, med varierande framgångar.

Den jag tänker på heter Jumbojet, jag är uppvuxen med den ponnyn. Samma häst?

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka