Det handlar väl snarast om barnets storlek och vikt snarare än ålder. Kan tänka mig att @ameo kanske kan ha input, jag har för mig att jag läst dig resonera om ponnyputor förr?

I vilken ålder blir barn för gamla för att rida i ponnyputa?
Det finns flera svar på frågan.
Först, det handlar om barnets storlek, inte ålder.
Sen, det finns flera olika storlekar och modeller av ponnyputor, som passar till olika storlekar av ryttare och ponnyer.
Men för att generalisera grovt, så kan man nog säga att uppemot 8-10 år kan nog barnen vara i ponnyputa utan problem.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
393
Senast: ptr
·
Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: WildHorse
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka