Ponnylicens?

Fanna98

Trådstartare
Hur vet man om en ponny har ponnylicens? Visst borde man kunna läsa det nånstans på tdb? Hur skaffar man det om den inte skulle ha det?
 
Sv: Ponnylicens?

Det är bara att söka under resultat.. skriv in ponnyns namn bara .. om den inte har licens så får du lägga in ponnyn i tdb och sedan beställa och betala licens för ponnyn. Det gör man oxå i tdb
 
Sv: Ponnylicens?

Det är bara att söka under resultat.. skriv in ponnyns namn bara .. om den inte har licens så får du lägga in ponnyn i tdb och sedan beställa och betala licens för ponnyn. Det gör man oxå i tdb

Måste den som står som ägare på ponnyn registrera licensen?
Hur vet man om ponnyn har livstidslicens?
 
Sv: Ponnylicens?

Du måste ha ett konto i tdb där den aktuella ponnyn finns registrerad (du behöver inte vara ägare). För att beställa licens måste ponnyn ha ett gällande mätintyg som skickas in till ridsportförbundet. T.o.m. 2011 fick man livstidslicens. Från i år gäller den bara under det året som du har beställt den. Du kan läsa i tr om alla regler :)
 
Sv: Ponnylicens?

Du måste ha ett konto i tdb där den aktuella ponnyn finns registrerad (du behöver inte vara ägare). För att beställa licens måste ponnyn ha ett gällande mätintyg som skickas in till ridsportförbundet. T.o.m. 2011 fick man livstidslicens. Från i år gäller den bara under det året som du har beställt den. Du kan läsa i tr om alla regler :)

Ja, men var kan man se om den har livstidslicens?
 
Sv: Ponnylicens?

Tror inte det syns om det är en livtidslicens eller ej i tdb, antaligen får man skicka fråga till ridsportsförbundet. I TDB kan du se ev licensnummer. Men jag antar att det blir som för ryttarna att samma bibehålls. Finns det resultat före 2012 så vet man ju att det är livstid, men om det inte finns...
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 203
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
820
Senast: phie
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 846
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp