ponnykriteriet

orion_x

Trådstartare
Någon mer äm jag som noterat att hälften av de startande hästarna har Tyson II som pappa? Inte illa.. är det bara tyson som prouducerar avkommor till travet.. kan man undra. Men det är inte illa, är ju hans förstasäsong.

Sv: ponnykriteriet

Menar du med det att SAMTLIGA russ har Tyson till pappa?
Eller har du råkat glömma bort att det är ett lopp för A-ponyer också? ;)

(min treåring hade för övrigt kunnat vara med om loppet gått en vecka senare... :angel: )

Att notera är att även Gläntans Domino har!!!!4 avkommor till kriteriet! :banana:

Vår är efter Tyson,startnummer6! :banana:

Det är nog så oxå att många traventusiaster väljer att köpa avkommor som har vältravande förfäder ;)

Jag tänker precis som Stally att Tysons avkommor förmodligen i större utsträckning säljs till satsande ponnykuskar än många andra russhingstars avkommor.
Jag tycker ur russ-synvinkel inte att det är bra om det blir för populärt att betäcka med ex Tyson då russen är en liten ras och Tyson har en så pass "vanlig" stam med Vagabond som pappa.

Vi är med i kriteriet kat.A med vår shettis och jag är skitnervös... Dottern får "gärna" bli sist bara hon inte blir diskad...

Glömde tyvä'rr bort A-ponnyerna :angel: ;) . Menade att hälften av russen hade det.
har tävlingarna kommit igång än? Har loppen gått? Hoppas det gik bra för er som var med

Vem tror ni vinner kriteriet kat A resp. kat B då? Det lriga med så unga hästar är ju att man inte vet riktigt vad de tar sig till :D

Kat.A loppet har gått och jag har fått en lägesrapport... Missförstod jag inget så blev de två mest betrodda Ludde II och Klöwer Nefele båda diskade. Loppet vanns (om jag hörde rätt) av Dynamit II.
Jag får fullständig rapport från en lugnare miljö om en stund... :-)

Att Ludde II blev diskad var vell inte så konstigt :smirk: Tråkigt me klöwer :(

Du kan sluta gråta över Köwer, jag missuppfattade. :-)

1. Dynamit II
2. Klöwer Nefele
3. Månstorps Hoffa
4. Kempe
5. Emmeros Gnista
6. Månstorps Harmoni
7. Lotus af Sörtå

Diskvalificerade.
Ludde II
Dee-Dee NQ
Kajsa Kavat
Kavaljer

Kat.B loppet går väl typ, precis nu... :-)

Resultat kriteriet kat.B

1. Tuffing
2. Ernst Ravelli
3. Piggybank
4. Tokajer M.L
5. Tiffy
6. Make My Day
7. Alize
8. Ilektra
9. Mirella II

Diskvalificerade:
Cocktail Jet
Kålmans Pensé
Lorri Ess

jag var ju där och kollade och tyckte nog att rusloppets start inte heller var den bästa om man säger så , någon kommer försent så de fick fälla ihop vingarna och ändå fortsatte starten så det var någon ponny som kom efter direkt och fick köra på sin ponny alldeles för fort innan ens de var släppta sen blev det någon ihopkörning i början med men häst som blev rädd så kusk ramlade ur men som tur var gick det bra , tyvärr enda tråkiga som jag kan se det är att jag tror om de hade avbrutit starten så hade det inte hänt ... men men

Hej du har verkligen rätt i detta,min grabb fick en framför sig som körde rakt över benen på hans häst för att sedan tvärnita då dennes häst galopperade,och galopperade dessutom flera gånger en tillåtet...... :devil: Men blev inte diskad!Den kusken fick inte ens påföljder!

Tyvärr är det så ibland när det ligger ihop med storhäst och jag tror fortfarande om de hade skjutit upp starten lite så hade inget av detta hänt, tror alla blev lite stressade av det som hände från början när de tog i hop vingarna och ändå fortstatte starten... Men det gick ju bra för din i allafall ju *ler' du kom väl 3:a ... Grattis

Japp grabben o lillmärrn var 3:a! :banana:Så Tack!!

Med tanke på att Tyson hat drygt 20 avkommor som är 3 år,är det ju fantastiskt att 7!!!!var med i kriteriet,och 5!!var först i mål :bow: :bow: :bow:

yapp det är helt otroligt starkt och de var ju överlägsna tycker jag om de avkommorna....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: Bison
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 338
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka