N
Notorius
Sv: Ponnykategorier
Jag vet inte hur det känns, för jag har ingen ponny.
Jag vet inte hur det känns, för jag har ingen ponny.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
8888 skrev:Fantastiskt vilka reaktioner på mina frågor! Det finns både härligt ärliga och tyvärr bekymmersfria fuskare ute i landet.
Ett sätt att få slut på fuskmätandet av sk "godkända mätmän" är att ta fram avvägningsinstrumentet, där får man ett exakt besked på millimetrarna. Sen beror det på hur hårt man trycker mer mätpinnen i huden på manken vilken millimeter man hamnar på.
Jag tycker det är mycket tunnt från ridsportförbundets sida att man inte stävjar fusket. Finns det uppsatta gränser ska de väl följas, konstigare är det inte.
Men inläggen ovan visar ju på alla möjliga trix till att få till det enligt sin egen önskan.
Framförallt kan de som sitter med och är aktiva inom olika disktrikt vara goda föredömen och hålla sig till reglerna! Det finns allt för många exempel på så inte är fallet.
Snuffsan skrev:Hur tänkte du då? Att man bara får mäta dessa dagar på hela året eller? Annars blir det väl bara så att de som fuskar mäter någon annanstans. ?
Snuffsan skrev:Men det är en bra ide att jobba vidare på! Om man har tre dagar i kvartalet på djursjukhus/klinik och inget annat så hade det kanske funkat?
Idasagare skrev:Dagens mätrutiner tror jag också på men det dröjer innan de gamla "ponnyerna" är slut.
Snuffsan skrev:Hallå!! Det är väl när man lämnat ponnytävlingarna bakom sig som man har tid!
Eller?
Det behöve två mätmän vid slutmätning om ponnyn ligger i gränslandet, de hade alltså inte behövt vara två för att slutmäta en ponny på 87 cm. Dessutom mäts ponnyn in med en mankhöjd 5 cm under maxhöjden som 4 åring behöver den inte mätas som 6 åring.cirkus skrev:Min mätman berättade för övritg att det kändes lite absurt att det behövdes två mätmän när de var ute och slutemätte en på 87 cm !