Ponnygalopp

S

Suprize

Hej!
Jag vet egentligen ingenting om ponnygalopp, men det skulle vara skojj att testa på! Så jag undrar en del saker...
- Vad använder man för bett? Använder man vanligt tränsbett eller får man använda typ pelham?
- Hur mkt kontroll har man egentligen över sin ponny/häst? Kan juh säga att jag inte skulle ha så mkt när man galopperar med en massa andra...
- Hur långa är loppen?
- Vad kan man säga är "normalt" eller bra tid på en 500m/1000m sträcka? för D-ponny...?
- Behövs det någon speciell licens?

Tack på förhand:P:bump:

Sv: Ponnygalopp

Svar till fråga 1&2 .
Kan du inte kontrollera hästen utan ex. pelham eller överhuvudtaget ska du nog överväga att vänta tills du kan samarbeta med hästen .;)

Sv: Ponnygalopp

loppen varierar alltfrån 400 ( för de minsta dåe ;) ) till ca 1500 meter:banana: sen behövs det viss nåt speciellt ponnygaloppkort eller grönt kort.. de stod lite krångligt men du kan ju alltid läsa vidare på www.skanskaponnygaloppen.nu :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 402
Hästmänniskan Vad kan man ta för att låna ut en välutbildad d ponny på 18 år på foder? Vad är rimliga krav att ställa? Vi vill gärna att hästen står...
Svar
14
· Visningar
1 598
Träning Hej! Jag har ett 4- årigt camargue sto som jag har ridit in själv, var inte speciellt erfaren när jag köpte och förstod nog inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
1 540
Senast: Lipperta
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 209
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare