Ponnyägare uppmanas till kontrollmätning

Sv: Ponnyägare uppmanas till kontrollmätning

Det är på tiden. Jag säger inget om någon cm hit och dit men när en C-ponny är nära övre gränsen för kat. D så är det rätt tokigt anser jag. Och om de "för stora" ponnierna tvingas mätas om så borde marknaden för dessa ponnier minska. Det är ju fusk och vem vill lära sina barn att ta placeringar med hjälp av fusk.
Sen om man har en dressyrponny stl 132 cm och som ser ut som kat. B så tycker inte jag att det är hela världen om den landar bland kat B, men en kat B som är 136 cm, och ser ut som en C, då tycker jag inte att det är okej. Då bor den mätas om.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vaknade för en dryg timme sen men har fortfarande inte klivit upp. Det är som vanligt. Det finns aldrig någon lust att kliva upp på...
Svar
4
· Visningar
1 048
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev seger i Msv A-debuten. Efter tre års tränande och tävlande från LC och uppåt siktar nu Madeleine Lindroth i första hand mot...
Svar
0
· Visningar
364
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästa år kommer ett uppdaterat tävlingsreglemente i Tyskland. Ett förtydligande kring hur nosgrimmor spänns finns med, likaså nyheten om...
Svar
0
· Visningar
615
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon gör sitt sjätte år i ett utländskt toppstall, men kommer hem och tävlar för Sverige på Friends Arena. I det senaste numret av...
Svar
0
· Visningar
386
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama