ponny som skakar

annaa

Trådstartare
Med skakar menar jag inte så som en frysande häst, utan det ser mer ut som muskelryckningar (ni vet såna där som man brukar få vid ögat, när det rycker men man inte styr det själv).

Dock är det ju inte en muskel, utan hela hästen som skakar. Mest synligt vid bogen och bakdelen.
Han har sett ut så några gånger när jag tagit in honom från hagen, och idag när han stått på box hela dagen. Både innan och efter arbete, så det är ingen reaktion på hård träning.
Temp ligger på 38,1, och ponnyn ser välmående ut i övrigt.

Nån som har en aning om vad det kan vara??

Sv: ponny som skakar

Ringer man inte vet. och rådfrågar i första hand om man är orolig för sin hästs hälsa på något vis?

Nervös?

Vet hästar som står hellt still och ser hur lugna ut som helst, men skakar av nervositet inför tex tävling, transport etc.?

vet sa att han kanske fryser lr är nervös. och att jag skulle höra av mig om han fick feber eller verkade må dåligt.

Jag tror inte på nåt av alternativen.
Han är tryggheten själv och har inte vart utsatt för något som skulle kunna göra honom nervös.

fryser borde han inte heller göra, de har oftast tillgång till hösilage i hagen, och idag hade han ju som sagt stått inne i värmen hela dagen innan skakningarna.

han är sig själv i övrigt, slappnar av i boxen och ger 110% när han ska arbeta.
Så han verkar inte påverkad av det. men jag tycker det ser konstigt ut med skakningarna och nåt beror det ju på?!

Liknande trådar

Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 080
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 601
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka