Ponny som inte går dit jag vill

M

Moja

Hejsan.
Jag är 12 år och rider ett gotlandsruss som är 23 år ca 2 gånger i veckan. Men ibland kan man inte rida så långt eftersom hon inte vill gå dit jag vill gå. Då får man hoppa av henne och leda henne en bit. Sen när man ska hoppa upp så vänder hon och går hemmåt igen och det går inte att vända henne. Jättesnäll och ibland går allt hur bra som helst. Men ibland är hon väldigt envis. Jag använder spö men det funkar inte ändå.
Hur ska jag göra så hon går dit jag vill?
/ Moa

Sv: Ponny som inte går dit jag vill

Hon driver helt enkelt med dig. Kan du inte ta hjälp av en tränare så häster lär sig lyssna på dig?

Jo.Har sagt till ägaren men har inte fått svar än. Tänkte jag kunde se om jag fick svar här också.

Sånna där små brukar ju kunna vara riktiga tjurknoppar :p Men har man lärt sig tygla en sån så kan man tygla nästan vad som hellst sedan! Du kanske kan rida en lektion för ägaren en gång i veckan? Hoppas det orkdnar sig iaf! :bump:

Haha.
Hon är inte så sur men busig liksom.
annars är hon suupersnäll-
tack så mycket för hjälpen

Kram

Liknande trådar

R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 468
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·
Ridning Hej! Har precis fått hem en ponny som mest varit riden av små barn och alltså inte så komplicerat. Nu är hon hos mig och jag har börjat...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama