ponny SM- fälttävlan

B

Bellson_

vad går ponny SM i för höjd i terrängen och i banhoppningen? jag tänker på d-ponny nu.. Och vad är det för program i dressyren?

Sv: ponny SM- fälttävlan

Det går oftast i msv a klass men detta år i msv pga kvalbrist. I ms a är det väl 110 i banhoppningen och 100 i terrängen och dressyrprogram för 2* ponny.

Var kommer sm gå 2007 då? Blir det att åka till dej Stina?? Skulle vara väldigt trevligt ifall det blev så:-)

Tyvärr inte, vi har ju haft förmånen att ha Lag SM i år och JSM förra året så som det ser ut nu kommer nästa års PonnySM gå i vinslöv så det blir lite rättvist fördelat öber landet.
Vi kommer dock söka ponnySM 2008:D
Men vinslöv är ju kända för sina trevliga tävlingar så det blir nog jättebra

Okej, det var ju synd, men det blir säkert bra i Vinslöv:) Men till midsommar hoppas jag att det blir Trossnäs som vanligt eller?!

Ja kommer inte hinna kvala.. :'( Men jag kommer ner och tittar på er då

Jag kommer inte heller hinna kvala, iom att Skurups blev inställd och sen missade jag Dagstorp pga körtelfeber :smirk:
Kommer där att vara andra klasser än SM? I så fall rider jag kanske nån Lätt...
Får satsa på nästa år istället!

kl.
kikade precis på SM kvalen som krävs för o rida SM..

herregud var är fälttäblanssporten på väg :eek:
En msv A resp msvB för D och C ponny så är du kvalad.

De är väl ändå lite låga krav för ett SM.

Du ska nolla MVS A och de e ju den högsta klassen på D-ponny så va mer kan dom ha som krav? De finns ju inte överdrivet många MVS A under ett år heller.

Nej jag antar att de är tävlingsbristen som gör att de räcker med en nolla i MSV A.

Men är man verkligen klar för ett mästerskap om man bara ridit 1 msva ?
En kompis till mig ska försöka kvala på C ponny o kan ju säga direkt att han def. inte är klar för SM enligt mej.

Senast ändrad:

Kan inte hålla med, har man tagit sig igenom den klassen som mästerskapet rids i tycker jag det är helt logiskt att det är fullt tillräckligt för att starta SM. Så är det ju även på häst. Skulle reglerna bli hårdare skulle det bli så få starter , och hur kul är det att arrangera eller delta i ett SM med 5 starter i varje kategori.

ja precis. ja håller me Prins_rollo. Om man har nollat den klassen måste man ju vara klar för den. Plus det är redan idag få starter till ponny SM.

kl.
kikade precis på SM kvalen som krävs för o rida SM..

herregud var är fälttäblanssporten på väg :eek:
En msv A resp msvB för D och C ponny så är du kvalad.

De är väl ändå lite låga krav för ett SM.

Det är inte lättare att kvala nu än tidigare, tvärtom för några år sen kunde du kvala med två felfria msvB eller en msvA med ett stopp. Men i år ligger ju SM:et sent och det finns många msvA att kvala på så det borde vara lätt (om man är mogen för mästerskap alltså...)

jo jag vet att de var lättare förut..eftersom jag kvalade in på 2 felfria msv B.
Men trodde att de hela gått framåt o att de var svårare nu men tydligen inte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart med arrangör och datum av Folksam ponny-SM i dressyr 2025.
Svar
0
· Visningar
82
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
112
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
162
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023