ponny med fång

N

nyfikenjag

En dum fråga kanske, men hur gör ni som har en ponny som haft fång tidigare? Låter ni dem inte beta alls på sommaren eller? Är de "besvärsfria" då de äter hö?
 
Sv: ponny med fång

mina 2 fånghästar får inget gräs alls utan bara hö+ lite kraftfoder. de går i en gräsfri hage dock växer det lite utmed staketen.
 
Sv: ponny med fång

Min får lite gräs varje dag, men max 20-30 minuters ätning, han älskar ju gräs och är så lycklig om han får gå och beta lite.
 
Sv: ponny med fång

Tack för svar! Är det något mer man bör vara försiktig med att ge dem t ex färsk frukt/grönsaker eller är det bara det gröna gräset som är fångstframkallande?
 
Sv: ponny med fång

Står själv med en ponny som fick fång förra veckan. Enligt vet så ska man helst inte ge dom socker.Dvs Melass,äppel,betfor osv...
 

Liknande trådar

Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: mily
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 832
Senast: Twihard
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Murray
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 374
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp