ponny finalerna i halmstad i helgen....

ancan

Trådstartare
Hur många av er ska dit ner med era framtida stjärnor i helgen???

Jag fick just hem katalogen och har suttit och bläddrat igenom den, det är många fina ponnyer som komer att visas där under helgen.

Så alla ni som inte har ngt särskilt för er i helgen och bor inom hyfsat avstånd, passa på att åka till Mikkedala ridanläggning i helgen och njut av svensk ponnyavel när den är som bäst!!!

Kom och hälsa på mig i sekretariatet oxå... är det lugnt just då så kan det ju vara trevligt att träffas litegrann...

Och till alla er som ska starta en ponny där. LYCKA TILL!!!

Sv: ponny finalerna i halmstad i helgen....

Red &-åringarnas dressyr idag! Ska rida imorn också. :)

oj... 6-åringarnas, såklart... :smirk:

För långt bort :mad: Hur kan de lägga ett rikstäckande evenmang så långt söderut. Grevagården är tillräckligt långt borta för de som bor norröver mig. Vet många som valde att inte åka till finalen med sina 4 åringar pga av ressträckan.
Hur har det gått för 3 åringarna?
Nyfiken hur Bostorp Tuborg har klarat sig. Han är ju son till hingsten vi hade på station i somras. :love:

Någon som vet hur det gick för Brodals Rosalinn...
Hoppning 6 års tror jag...
Har också en Brodals ponny....

Welsh skrev:
För långt bort :mad: Hur kan de lägga ett rikstäckande evenmang så långt söderut.

Kanske för att de som har hand om det och arrangerar det är från Varberg/Falkenberg... :smirk:

Welsh skrev:
För långt bort :mad: Hur kan de lägga ett rikstäckande evenmang så långt söderut. Grevagården är tillräckligt långt borta för de som bor norröver mig. Vet många som valde att inte åka till finalen med sina 4 åringar pga av ressträckan.
Hur har det gått för 3 åringarna?
Nyfiken hur Bostorp Tuborg har klarat sig. Han är ju son till hingsten vi hade på station i somras. :love:

Jag förstår att många tänker så, men i detta fallet så beror det på att "ungponnygruppen" som är tillsatt av SPAF för att ha hand om dessa tävlingar, bor här neråt västkusten, och det vore näst intill omöjligt att lägga tävlingen för långt bort från "hemma"... det är otroligt mkt förarbete med denna helg!!!

JAG ÅTERKOMMER MED SÅ MKT RESULTAT SOM MÖJLIGT NI VILL HA, EFTER DENNA DAGENS "ARBETSINSATS"!

lycka till.

ancan skrev:
Jag förstår att många tänker så, men i detta fallet så beror det på att "ungponnygruppen" som är tillsatt av SPAF för att ha hand om dessa tävlingar, bor här neråt västkusten, och det vore näst intill omöjligt att lägga tävlingen för långt bort från "hemma"... det är otroligt mkt förarbete med denna helg!!!

JAG ÅTERKOMMER MED SÅ MKT RESULTAT SOM MÖJLIGT NI VILL HA, EFTER DENNA DAGENS "ARBETSINSATS"!

lycka till.

Då får SPAF tillsätta en ungponnygrupp som bor mer norröver! Kan vara ide för SPAF att gå ut till de lokala avelsföreningarna. Ingen sådan förfrågan har kommit ut till vår förening iallafall. 2002 låg allt i Vetlanda och några år tidigare i Elmia. Även det långt söderut för de som kvalat från tex Umeå, Näsåker osv........ Strömsholm borde vara ett alternativ. Där finns alla ridhus man kan tänka sig behöva, framridningsbanor. Mer rättvist geografiskt sätt dessutom.
Det finns säkert ett piggt gäng uppe i Sundsvall som vill hålla i det.
Klart falla v diskriminering av alla norrlänningar tycker JAG :mad:

Att det är mkt förberedelser vet jag då jag hjälpt till med föberedelserna i 4 års tid på ponnykvaliten i vår förening. MEN man behöver inte vara på plats och jobba förrän någon dag innan. Det mesta jobbet är inna och efter dagarna. Med bra förarbete och förmåga att kunna delegera uppgifter så flyter själva evenemanget på oavsett vart man lägger det.

Ge dom det som förslag...de har ju en "särställning" i dagsläget, eftersom de "står över" de lokala ponnysektionerna...

Om några år så kanske det sitter andra utvalda i kommiten och då kanske finalen kommer att gå uppåt landet istället...

Är ngt slut efter hela helgen.... återkommer inmorgon med lite resultat...just nu är det dusch och säng som gäller....

ancan skrev:
Ge dom det som förslag...de har ju en "särställning" i dagsläget, eftersom de "står över" de lokala ponnysektionerna...

Om några år så kanske det sitter andra utvalda i kommiten och då kanske finalen kommer att gå uppåt landet istället...
Med lite tur så kanke det gör det tills jag ska visa nästa kull med unghästar. :) För alla mina norrboende vänners skull hoppas jag det med!

Min Öländska bekants 3 åriga welshhingst kom först 3a idag men blev petad till en 4e plats. De är klart nöjda med sina resultat över dagen :banana:

Sådär ja, nu har jag hunnit vila lite efter helgens begivenhet, så h'är kommer resultat...

Bostorps Tuborg(antar att det var den som det undrades över tidigare...) skötte sig väl, mkt fint visad förretsen...,fick poängen
8-9-8-8-8-8=49 poäng ext, domare var Susanne Hellum,Norge. Och givetvis DPL... Första ponnyn efter de placerade...En fin ponny som säkert kan tillföra welshaveln en del...

En ponny som imponerade stooort var vinnaren i 3-åringarnas hoppning Mozarellasom fick de höga poängen8-8-7- 9-10-10=52 poäng....och som hon hoppade. Men tyvärr var hon stooor, liksom enhel del av ridponnyerna som visades...

En annan intressant "sak" var att halvblodshingsten Urbina låg bakom många av dressyr/gångartsponnyerna(bland ridponnyerna då givetvis...)

Andra hingstar med stor del avkommor var bla Rolls royce RC 49, Sörbys Oboy RNF 133 Rodlease dancing gold RNF 127

Resultaten finns på SPAFS hemsida....

Jag var där och visade en hingst e:Rodelasing Gold. En 4åring i Hoppfinalen. Fick för dagen bara 8-8 i löshoppningen 42p extriört.
I kvalet hade han 9-10 och 39p extriört.

Jag hoppas få åka dit 2006 med mina ponnyer om de inte blir sålda dvs.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 520
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka