ponny fälttävlan!?

H

_hottis_

hej! :p
har en häst som i början av nästa år blir d-ponny?? vet ej hur hög han är lixom men jag chansar väll på 147-150..!? hoppas han blir ponny iaf för det hade varit kul iom att ja e 14 år. jag har tävlat med han upp till 110 i hoppning och Lb dressyr men aldrig i färlltävlan eller något annat. jag undrar hur många tävlingar det igentligen finns och hur dom går till osv... vilka e höjderna på dom fasta hinderna och hur är banorna och så? är banhoppning med i alla tävlingar, även de lättaste? sen har jag hört att dressyren är den som är det avgörande lixom!? e de så? och hur räknar man poängen?? tacksam för svar!! :bump:

Sv: ponny fälttävlan!?

bara en fråga hur gammal är din häst?
och hur hög är han nu?

Om du tar FT kortet så får du svar på det mesta som d u undrar över..
Banorna är väl ganska olika, men relativt lätta i debutant (har inte startat högre..)
Banhoppningen är med i alla, och hoppar man den banan med över 20(?) fel så får man ej starta terrängen..
Höjden på de fasta hindrena är 70 i debutant.. 90 i lätt..

Gå in på någon hemsida om fälttävlan så får du säkert svar... :bump: :bump: :bump:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 190
Senast: Strandad
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Fälttävlan Hej Jag undrar hur högt ponny EM i fälttävlan går typ i hoppningen och terrängen Och sen hur ett dressyr program ser ut PS detta e för...
Svar
1
· Visningar
2 957
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama