Ponny biten av något. Men vad???

M

manina

När jag tog in mitt russto i stallet idag för att borsta henne, så märkte jag att hon hade någon slags ruva precis bakom ganschen. När jag hade pillat den ruvan, såg jag att hon hade två märken efter tänder. Hon är inte svullen eller öm och har inga andra bett nånot annat ställe. Hon går ute på nätterna...

Vad kan det vara som har bitit henne? Det är bara ett par mm mellen hålen... Iller? Mård? :confused:

Någon annan som varit med om detta???

Sv: Ponny biten av något. Men vad???

finns ju hur mycket vilda djur som helt ute i våra hagar om nätterna.
Ett litet russ är ju nyfiket o har säkert spanat in något djur som inte riktigt uppskattat russbesök.

Haha, ja det skulle ju kunna vara så. Men det som jag tycker är konstigt är att hagen hon går i nu, är helt utan träd och stenar. Bara en gammal platt åker...

Kan inte något litet djur gömt sej i ligghallen/vindskyddet då?
Under liggunderlaget kanske. Någon annan som oxå uppskattar att gömma sej undan kylan...

Hmmm, vi har ingen ligghall/vindskydd... Har dem bara ute när vädret tiilåter. Dvs ingen nederbörd och inte för mkt blåst. Fast visst kan något ha gömt sig i halmen...

En orm? De kan väl ha två tänder?

Hade det varit sommar, så hade jag trott det med... Men det finns väl inga ornar som är framme nu???

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
E
Hästvård Min häst har ett litet sår, ungefär som min lillfingernagel, på utsidan av höger bakben, ungefär tio centimeter ovanför kotan, som...
Svar
2
· Visningar
1 474
Senast: valtýr
·
Hästvård Hej! Jag har en kbl valack på sju år som jag misstänker kan ha något tandproblem. Jag har märkt nu senaste tiden(1,5 v) då jag...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: tjalle
·
K
Hästvård Veckan för midsommar skrapade mr Kokopellihäst upp en till ytan synes minimal sårskada på höger bak precis under där hovskägget skulle...
Svar
2
· Visningar
1 474
Senast: Kokopelli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama