Polyneuropati

Choco

Trådstartare
Jag ska utredas för Polyneuropati och känner mig orolig. Det började efter covid-19, med domningar och muskelsvaghet, brännande smärta i armar och ben, och viktnedgång samt muskelförlust.

Blir gradvis sämre och är orolig hur det kommer att påverka mig i framtiden. Hur ser utredningen ut? Går det att behandla och lindra och bli bättre?

Finns det några här med diagnosen och kan berätta hur det är att leva med Polyneuropati? Vilka symtom har ni och har ni blivit bättre av behandling?
 
Var tvungen att googla pga. aldrig hört talas om. Lät inte roligt.
Hoppas du kan få klarhet med utredning, oavsett vad den visar, och att du kan få bra hjälp sedan. :heart
 
Visste inte att människor kunde få polyneuropati. Hade en uppfödning (häst) som drabbades av sjukdomen. Hoppas du får klarhet och hjälp och stöd. ❤️
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: malumbub
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 733
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Öppet brev till dig tidigare helt friska person mellan 20-40 år. Har du hosta? Feber? Känns det tungt att andas? Då kan du har...
2
Svar
28
· Visningar
5 211
Senast: CarEr
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 341
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp