Polykarbonat istället för galler

Bregen

Trådstartare
Jag funderar på att byta fönster i stallet och skulle vilja ha polykarbonat som skydd för fönstren istället för galler. Är det någon som vet hur tjock polykarbonat man behöver för att det ska tåla en hästspark och vara godkänt?

Jag funderar på att byta fönster i stallet och skulle vilja ha polykarbonat som skydd för fönstren istället för galler. Är det någon som vet hur tjock polykarbonat man behöver för att det ska tåla en hästspark och vara godkänt?
Här finns lite info om hästkrafter. https://www.google.com/url?sa=t&sou...gQFnoECAgQBg&usg=AOvVaw1jNJYgwrgHeEqKHUWfIt28 Jag tycker du ska undersöka och läsa på själv. Det finns ju olika kvalite på skivorna också. Skulle en polykarbonat skiva gå sönder kan det bli vasst som tusan. Sedan funderar jag över hållbarheten på polykarbonat? Tål det vädrets makter på samma sätt som glas?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 387
Senast: Edla
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
316
Senast: MiaMia
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 911
Senast: jemeni
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 418
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka