Pollenallergi=inget föl?

Sv: Pollenallergi=inget föl?

Jo det kan du, jag betäcker mitt sto som ek pollen allergi, ibland försvinner allergi när man betäcker!

Jag har en väninna med ett diplom sto som har pollenallergi... hon betäcker alltid henne väldigt tidigt så honn fölar i mars/april... Hon är alltid piggare dräktig än tom... vad det nu kan bero på :confused:

Men sen finns det ju olika typer av allergier. Jag anser nog att det får vara ett ganska bra sto, för att man ska chansa...

Det kräver ju ganska god kunskap av ägaren... så det är kansen inte det första man ska börja sin avelskarriär med, om man inte har mkt duktigt folk omkring sig...

Senast ändrad:

Vill inte ha mer än ett föl efter henne. har tänkt att behålla fölis själv. Hon var dräktig förra året då hon kom till Sverige och det fölet har inte visat några tecken på allergi i alla fall.
Har stallplats hos en duktig hästmänniska(ridskolelärare) och har mycket folk med hästvana omkring mig ,å de känns tryggt.
Ska ringa hingsthållaren i morgon så får jag höra vad de tycker. Har tänkt att betäcka med Eldfuxens Adelante (Haflinger) Lisa

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 009
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 360
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V