pollen finns troligen inte om en månad :.(

F

fenny_92

nu har de börjat hände grejjer på riktigt. om 1- MAX 1 och en halv månad är min älskling troligen död :cry: antingen död eller så har vårt köp gått tillbaka... alltså står ja i vilket fall utan han då... usch usch usch.

orkar inte skriva ut allt som hänt med han men de är mkt som har dolts på olika sätt när vi köpte han i februari nu i år... vi har verkligen försökt med advoketer veterinärer å hela köret men inget funkar. nu blir det en sista chans: antingen åker han tillbaka till hon som s¨lde eller så blir han avlivad snabbas möjligt :cry:
han är halt på båda bak och mår inte alls bra så de finns ingen återvändo med de. och vi har försökt... så snälla inga komentarer om de.

http://www.pixbox.se/alb_show_id826577_page0.html slänger in en länk så ni alla får se vilken snygging han är en sista gång....

visst ja har inte hafft han så länge men denn underbara häst med all persolighet, fy fasen vad man fäster sig snabbt han är helt UNDERBAR!:love: men går det inte så gör det inte. men denna månaden lär bli rent för jävlig å bara gå och vänta, när vi väl vet så sker allt på någon dag.

så.... NÅGON SOM HAR NÅGOT "TIPS" OM HUR MAN KLARAR DETTA? just nu känns allt bara skit....

Sv: pollen finns troligen inte om en månad :.(

Men det går inte att säga något om du inte berättar varför han är halt. Går det att reklamera, måste han avlivas? Köpt av privatperson eller hästföretagare?

Norrland

Men det går inte att säga något om du inte berättar varför han är halt. Går det att reklamera, måste han avlivas? Köpt av privatperson eller hästföretagare?

Norrland

men de har ju inte med de att göra...

de ja ville ha är ju lite råd om hur man fixar den jävulska månaden som vi har framför oss på bästa sätt :/

Ja, du jag förstår att det måste kännas fruktansvärt. :cry:
Svårt att ge dig något tips på hur du ska fixa den sista tiden med din häst. Men hade jag varit som du så hade jag tillbringat så mycket tid som möjligt med honom. Myst och gosat o s v
Jag fick avliva mitt underbara sto för ca 4 veckor sedan. Jag hade haft henne i 11 år. Hon fick herpes viruset och blev helt förlamad. :cry::cry:
Tänker på dig!

jo de gör verkligen det, detta är ett beslut som vi har tänkt på ett tag nu men idag bestämmde vi verkligen oss. han kan ju inte bara gå i sin hage och vara halt utan att kunna bli bättre.
mysamysamysa de kommer han att gilla sen är det bara de att man inte ska stå å stor gråta samtidigt :cry: hmm nä med måste väl fixa sig, en månad sen är det över, eller nått.
stackare! fy vad hemskt!

men de har ju inte med de att göra...

de ja ville ha är ju lite råd om hur man fixar den jävulska månaden som vi har framför oss på bästa sätt :/

Som ni väntar på något slags svar.

Jag vet inte. Ta hand om hästen. Pyssla om den. Ha framförallt inte dåligt samvete. Om ni inte lyckas häva köpet så är det inte fel att ta bort den. Hästen lider inte. Det är inte rimligt att ni ska lägga stora pengar på en häst ni inte kan nyttja. Bättre i såna fall att döma ut den och titta på en ny frisk häst att ha kul med.

Av egen erfarenhet vet jag att det är lätt att alliera sig från en häst som är utdömd. Dvs att ta lite avstånd. Det är ok också. Det är ett sätt skydda sig själv. Det betyder inte att man inte bryr sig hästen. Den lider inte.

Så du måste göra som du själv tycker. Det är dina känslor som är viktiga. Inte hästens. Den har det bra om den får vatten och mat.

Norrland

jo de är just detta som ja tykcer är så fruktansvärt svårt. man älskar hästen, vill så gärna mysa med den i all oändlig tid men samtidigt så varenda gång man äns hör hans namn å ännu mer när mna ser han bara vil börja gråta å gräva ner sig.... :cry: vet i fan hur man ska göra :crazy:

Det är jobbigt. Hur gammal man än blir, och hur många hästar man än har.

Det går inte över. Och det är mänskligt! :)

Men faktiskt, hur konstigt det än kan låta. Det blir bättre så fort hästen tagits bort. Vare sig den bultas eller sprutas. Det bättre så fort det gjorts.

Ett råd jag kan ge. Du ska inte se när det sker. Ta farväl i stallet och minns hästen om den var levande. :)

Norrland

jo de är väl bara så det är :/ men ja tror faktiskt att som du säger de blir bättre bara han är borta, så man slipper se han ha ont varje dag... nej de ska ja inte göra och vi ska inte göra de hemma, mamma och troligen en till åker med han. ja är väldigt glad att ja slipper åka med även att ingen av dom som åker med han kommer vara med så känns de inte som om ja äns vill åka med han sista gången.

usch eller så vill ja följa med:confused: känns lite som om de är en "plikt" som hästägare.... usch nej ja vet inte:crazy:

Hej!
Stens matte här!
Du ska veta att vi känner med dej och det bara är till att säga om ni vill ha hjälp med nåt eller så...
Det är inte säkert att Stenen heller kommer bli frisk:confused:

hejsan:)

ni är så söta allihopa, de betyder verkligen mkt!:love:
nej fy! men är det de med lungorna eller a de fortfrande? eller exemgrejjen? :( de går verkligen inte bra för oss på afvelsgäde :cry:

utslagen är mkt mkt bättre nu och det kliar inte på han längre så d e skönt...
däremot så väntar jag svar på lungproverna,hoppas vet har hunnit kolla på d tills på mån..
hon lämnade inga större förhoppningar när hon kollade på han i veckan:cry:

Näe jag har hört att det inte går så bra för hästarna på afvelsgärde.. vet en till där som i princip väntar på utdömning :cry:

Det känns som det går i stimm när det gäller sjuka och skadade hästar.

utslagen är mkt mkt bättre nu och det kliar inte på han längre så d e skönt...
däremot så väntar jag svar på lungproverna,hoppas vet har hunnit kolla på d tills på mån..
hon lämnade inga större förhoppningar när hon kollade på han i veckan:cry:

skönt de iaf:) men hopas verkligen att de blir bra, vilken vet. har ni? hoppashoppashoppas

nja de går inte allt för bra för oss precis :cry: inte mycket går som de borde :crazy:

En av de norska tjejerna nere på distriktsvet.
är verkligen hur nöjd som helst med henne!

Det är två norska tjejer där eller hur?

Jag är också jättenöjd med dem. Fast helst har jag N om jag får välja.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 557
Senast: PygmyPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka