Pollen allergisk häst.

H

hendelpendel

Hejsan!
Min sköthäst (halvblod) är pollen allergisk. Någon som har en häst med samma problem? Vad brukar er häst göra när det kliar i näsan? Den som jag rider, kan tvärstanna för att klia sig på mulen, slår med huvudet i galoppen. Skönt att det är sommar och man slipper allt det nu...!

Sv: Pollen allergisk häst.

Min syster har en halvblod som är pollenallegisk. Hon går nu på kortison och det funkar hyfsat bra..
När det kliar i näsan brukar hon leka lite med mulen eller gå emot ett träd men det är inte det hon har mest problem med utan det är att hon får svårt att andas om hon är bland tätt skog och börjar då stegra..

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 862
Senast: Smulu
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 397
Senast: mily
·
Träning Hej! Har en häst som blir väldigt het vid hoppning. Han brukar vara lugn i början av hopp-passen, men i något skede blir han alltid...
Svar
8
· Visningar
1 620
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 960
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka