Polkagrishinder? Tips på färger?

F

furreburre

Någon som vet hur man kan måla dessa på ett snyggt sätt?
Någon som har något annat tips på vilka mönster man ska ha om man ska måla på plank eller mur? Tror ni att hästarna blir förvirrade om man målar en mur med stjärnor på eller liknande? :D

Åh,det är så himla kul att måla hinde roch bommar och sånt i roliga färger :love:

Om du ska göra polkagrisbommar kan du tejpa först på bommen med maskeringstejp runt i det mönster du vill ha!sen bara att måla ;)

Plank eller mur:bara att låta fantasin flöda.Även om hästen kanske tycker det är otäckt i början (som med alla saker nästan) så vänjer ju han sig när man vant honom vid hindret..(som vilket hinder som helt). Murar är ju himla snygga att måla just som en mus med tegelstenar,kanske lite mossa på och så :idea:
Ett plank är härligt med en ganska klarblå men inbjudande bakgrund och sen om man svampar med vitt på så det ser utt som moln!

Men som sagt låt fantasin flöda!

/sassabrassa :banana:

Tja, på polkagrisbommarna är det bara att måla vitt och sen röda ränder snett över. :)

Plank och sånt har vi på ridskolan i olika nyanser, tex. ljusblått längst ner och sen blir det mörkare högre upp. Det ser faktiskt fint ut. Sen kan du ju måla bommarna i tre färger, i olika ränder. Det är bara att låta fantasin flöda :D

Vi har några 8 kantiga så jag var tvungen att göra schakrute bommar. Klippte till en svamp i en lagomstor 4kant. Sen var det bara att börja stämpla :cool:(målade hela bommen vit och mörkgröna rutor)
Tog en stund men inte så farligt och koolt blev det!

joo, visst är murar snygga, men de känns svåra att måla som riktiga murar... Finns det några mönster någonstans och tips på kulörer? :)

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
623
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: Emro
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 031
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar