Gry
Trådstartare
Måste erkänna att jag dragit öronen åt mig när jag skulle anlita en firma, en av arbetstagarna är en av många internetförpestare som sprider ruttna värderingar ofta, flitigt och mycket. Och mkt grovt. Jag vill faktiskt helt enkelt inte gynna dem. Och idag trillade valsedlar ner från ett parti som jag finner vidriga, läste på kommunens partikandidater och noterade en del namn och rös. Dem vill jag inte komma i kontakt med och kommer undvika dem så mkt det bara går och det innebär också ett aktivt val gällande affärer. Ett företag jag inte jobbar på har en facklig ombudsman som är fruktansvärt rasistisk och är aktiv som bara den på nätet och uttrycker sig extremt grovt. Jag hade aldrig valt det facket. För att få tävla måste jag vara med i en hästförening men det hade varit roligt att vara med i den lokala grenen. Samma där. Engagerad politiskt i ett extremparti och sprider mkt propaganda. Jag. Vill. Inte
Jag försöker vara miljövänlig och tycker det är viktigt med feminism. Jag tycker att det är trevligt med företag som satsar på miljön och har en tydlig jämställdhetsagenda. Eftersom det råder åsiktsfrihet och så där förstår jag mkt väl att företag inte kan ha en uttalad politisk ställning. Mot diskriminering förstås. Men ändå. Men jag tänker ändå att jag har gjort de här aktiva valet. Nog måste fler ha tänkt som jag? Kan ni tänka er att tex klippa er hos en kommunkandidat står för värderingar som ni avskyr? Handla kött hos en ekologisk bonde som kandiderar? Anlita en grävfirma vars ägare... jag ni fattar.
Vad har man för skydd som liten företagare? Får man ikläda sig sitt företags kläder med tydliga loggor och demonstera politiskt? Får man på fb skriva sig som anställd på ett företag och driva politiska frågor?
Hur tänker ni här?
Jag försöker vara miljövänlig och tycker det är viktigt med feminism. Jag tycker att det är trevligt med företag som satsar på miljön och har en tydlig jämställdhetsagenda. Eftersom det råder åsiktsfrihet och så där förstår jag mkt väl att företag inte kan ha en uttalad politisk ställning. Mot diskriminering förstås. Men ändå. Men jag tänker ändå att jag har gjort de här aktiva valet. Nog måste fler ha tänkt som jag? Kan ni tänka er att tex klippa er hos en kommunkandidat står för värderingar som ni avskyr? Handla kött hos en ekologisk bonde som kandiderar? Anlita en grävfirma vars ägare... jag ni fattar.
Vad har man för skydd som liten företagare? Får man ikläda sig sitt företags kläder med tydliga loggor och demonstera politiskt? Får man på fb skriva sig som anställd på ett företag och driva politiska frågor?
Hur tänker ni här?