"Polishästträning"?

Silver Girl

Trådstartare
Var för några år sedan med på "polishästträning" på ridskolan jag red på då. (Vet inte riktigt vad jag ska kalla det, det var en ridande polis som hade uppsutten träning med både ridskoleryttare och privatryttare i smågrupper. Vi fick vifta med flaggor, gå över och under presenningar, förbi rökmaskin m m).
Det var jättekul och intressant samt bra för hästarna.

Nu har jag egen häst och bor på annan ort, men jag skulle vara väldigt intresserad av att försöka få någon liknande träning till min klubb. Har sökt på nätet men inte hittat någon så nu vänder jag mig till Buke.

Någon som vet om detta fortfarande finns och var man kan hitta det? Om ni har adress till hemsida eller annan kontaktinformation få ni gärna skicka ett PM, så det inte räknas som reklam.

Sv: "Polishästträning"?

Jag var med på en sån träning för lite mindre än 2 år sedan, minns bara polisens förnamn men jag kan luska vidare.
Kan säga att det var jätteroligt! Vi var en grupp om 5-6 st, man ska vara flera, inte för få eftersom här utnyttjar man hästens flockinstinkter.

Men kolla med ridskolan var du kan vända dig så får vi se om jag hittar något. :)

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=846630
Det här har jag tydligen missat :( Han avled visst i början av 2008. Förstår inte hur jag kunde missa det totalt. Han var den mannen som fick mig att växa som ryttare och han hjälpte mig skapa ett band jag hade med min gamla foderhäst.

Kan tyvärr inte hjälpa dig mer med sökandet. Men prova googla på miljöträning för det är så det heter också.

Linus Andler hette han och är ju tyvärr avliden. Synd att ingen annan anordnar liknande kurser, verkar ha varit både bra och roligt!

Har ridit tre olika hästar för Andler vid flera olika tillfällen och dessa träningar hjälpte mig jättemycket! Uppsuttet ledarskap, hantering av spända hästar på tävlingsbanan, kunna kontrollera även en upptrissad häst i knepiga situationer, ha verktyg att kunnna ta sig förbi läskiga sakar, rida med vikthjälper och övertygelse och inte minst med mitt eget självförtroende.

En underbar hästmänniska som vi inte hade råd att förlora. :cry:

Det finns en annan från Malmö ridande polis som har den kursen. Man får som sagt googla, jag gjorde det lite men kände att TS får kolla lite själv eftersom jag inte har någon att rekommendera nu när Linus är avliden.

Trubbel - håller helt med dig, brukar tänka på honom ibland för han tillfört så mycket i min och gamla foderhästs relation.

Liknande trådar

Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V