Polishästarna lämnar spår efter sig

Gäller väl samma regler, paragrafer och lagar för polisens ridande enheter som för alla oss andra ryttare, gör hästen i från sig på offentlig väg eller plats, plockar man undan efter avlutat ritt eller sitter av och skyfflar undan innan man fortsätter sin ritt.
Skulle inte tro det, polisen behöver till exempel inte följa trafikregler utan kan köra på gångbanor, parkera på fel ställen och liknande.
Jag tänker att det inte är särskilt praktiskt för polisen att plocka upp efter hästarna och att det bedöms som såpass obetydlIg störning för oss andra att det slipper ta upp det.

Gäller väl samma regler, paragrafer och lagar för polisens ridande enheter som för alla oss andra ryttare, gör hästen i från sig på offentlig väg eller plats, plockar man undan efter avlutat ritt eller sitter av och skyfflar undan innan man fortsätter sin ritt.
Var hittar du de reglerna, paragraferna och lagarna?

Om man sitter i sulky bakom travaren och kör hyfsat fort är det inte så roligt om ena hjulet studsar på en frusen hög heller. Det kan sluta riktigt illa, det är väl därför det sitter i för mig att inte låta hästen stanna tror jag. :)
Om man sitter bakom en travare och kör hyfsat fort har man lämpligast något knutet för munnen, annars kan det gå som för en tjej jag kände som började skratta och sedan skrika när hästen lyfte på svansen. Jag hade en snusnäsduk för halva ansiktet så jag kunde skrattande köra ifrån henne. 😄

Om man sitter bakom en travare och kör hyfsat fort har man lämpligast något knutet för munnen, annars kan det gå som en tjej jag känner som började skratta och sedan skrika när hästen lyfte på svansen. Jag hade en snusnäsduk för halva ansiktet så jag kunde skrattande köra ifrån henne. 😄
Det också! :D Men det blev i alla fall inga livsfarliga speedbumps av den händelsen.

Om man sitter bakom en travare och kör hyfsat fort har man lämpligast något knutet för munnen, annars kan det gå som för en tjej jag kände som började skratta och sedan skrika när hästen lyfte på svansen. Jag hade en snusnäsduk för halva ansiktet så jag kunde skrattande köra ifrån henne. 😄
Har aldrig lyckats få bajs i ansiktet när jag körde mina travare.
inte ens jätten på 170 cm
däremot har det skvätt på kläderna

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I denna korta intervju får du veta mer om Fredrik Johansson, Sveriges genom tiderna bästa jockey. Med en stor portion humor hör du honom...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vem som får utmärkelsen Årets dressyrtränare. "Hon har förmågan att få alla ryttare oavsett nivå att förstå och känna in...
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 756
Senast: Cina B
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hur ser vi till att all ridutbildning strävar mot att skapa empatiska ryttare med förmågan att kommunicera med hästen? Hur gör vi för...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka