- Svar: 27
- Visningar: 2 846
Den senaste tiden har polisen patrullerat i Jordbro och Västerhaninge till häst.
Det har väckt frågor – bland annat om bajs.
Det har väckt frågor – bland annat om bajs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle inte tro det, polisen behöver till exempel inte följa trafikregler utan kan köra på gångbanor, parkera på fel ställen och liknande.Gäller väl samma regler, paragrafer och lagar för polisens ridande enheter som för alla oss andra ryttare, gör hästen i från sig på offentlig väg eller plats, plockar man undan efter avlutat ritt eller sitter av och skyfflar undan innan man fortsätter sin ritt.
Var hittar du de reglerna, paragraferna och lagarna?Gäller väl samma regler, paragrafer och lagar för polisens ridande enheter som för alla oss andra ryttare, gör hästen i från sig på offentlig väg eller plats, plockar man undan efter avlutat ritt eller sitter av och skyfflar undan innan man fortsätter sin ritt.
Om man sitter bakom en travare och kör hyfsat fort har man lämpligast något knutet för munnen, annars kan det gå som för en tjej jag kände som började skratta och sedan skrika när hästen lyfte på svansen. Jag hade en snusnäsduk för halva ansiktet så jag kunde skrattande köra ifrån henne.Om man sitter i sulky bakom travaren och kör hyfsat fort är det inte så roligt om ena hjulet studsar på en frusen hög heller. Det kan sluta riktigt illa, det är väl därför det sitter i för mig att inte låta hästen stanna tror jag.
Det också! Men det blev i alla fall inga livsfarliga speedbumps av den händelsen.Var hittar du de reglerna, paragraferna och lagarna?
Om man sitter bakom en travare och kör hyfsat fort har man lämpligast något knutet för munnen, annars kan det gå som en tjej jag känner som började skratta och sedan skrika när hästen lyfte på svansen. Jag hade en snusnäsduk för halva ansiktet så jag kunde skrattande köra ifrån henne.
Nej, det var inte så farligt öht. Ev mask får räknas som proteintillskott men en snusnäsduk skyddar bra även mot smågrus som rivs upp av hovarna.Det också! Men det blev i alla fall inga livsfarliga speedbumps av den händelsen.
Har aldrig lyckats få bajs i ansiktet när jag körde mina travare.Var hittar du de reglerna, paragraferna och lagarna?
Om man sitter bakom en travare och kör hyfsat fort har man lämpligast något knutet för munnen, annars kan det gå som för en tjej jag kände som började skratta och sedan skrika när hästen lyfte på svansen. Jag hade en snusnäsduk för halva ansiktet så jag kunde skrattande köra ifrån henne.
Jag har nog inte ens lyckats få det på kläderna, men jag kan absolut se att det kan hända!Har aldrig lyckats få bajs i ansiktet när jag körde mina travare.
inte ens jätten på 170 cm
däremot har det skvätt på kläderna
Ja, jag såg och hörde det hända.Jag har nog inte ens lyckats få det på kläderna, men jag kan absolut se att det kan hända!
Åh jag tror dig!Ja, jag såg och hörde det hända.