Polar CS600

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Polar CS600

Vi har en sån, o den är väl värd priset.

Uttav tre hästar så funkar den inte på två, vet ej varför. Den ena har blitt pensionär så det spelar ingen roll längre, men på kallblodet så hoppar den hej vilt emellanåt, tror det har att göra med hur dom rör kroppen.

På hingsten är den klockren.

Varför tycker ni att den är värd det? Jag menar det finns väl billigare pulsmätare som kan mäta pulsen under körturen också? är det datorprogrammet som väger upp?

Jag håller nämligen på att välja mellan att köpa en sån pulsmätare, en kronan cykel (min förra blev stulen :mad:) och en trådlös övervakningskamera till fölmärra och transporten (har bara med sladd nu).

Känner att jag inte kan köpa alla tre med gott samvete

Det är väl oxå att den är väldigt behändig när den är trådlös. Man kan ha den på natten för att se hästens "riktiga" vilopuls, tempo, lutning m.m. Många här uppe använder den med blandat resultat.

Du slipper dessa j*drans kablar o grejer som ska typ stoppas under selen o som aldrig sitter kvar. Denna här är så smidig.

Har 2 st uttav den gamle sorten som bara ligger o skräpar.

Jag har kört med massor av olika pulsmätare och jag personligen tycker dom e skräp hela bunten. De visar inte pulsen som de ska alltid, dessutom tycker jag inte man tränar hästen som man vill göra om man bara stirrar sig blind på pulsen. Däremot kör jag aldrig en häst utan hastighetsmätare så man alltid vet hur fort man kör. Jag säger köp inte vagnpulsmätare det är slöseri på pengar en pulso som mäter pulsen efter körning är viktig tycker jag.

Jag har nyligen köpt en polar pulsmätare och är verkligen supernöjd!!
har den i all träning nästan...väldigt intressant att kolla sedan på datorn och jämföra med andra träningspass.
dock ska man ju inte stirra sig blind på den

värd pengarna? Absolut!

Varför just en pulso?

Det finns ju andra handtag som också funkar klockrent. :D

Jag har inte sett någon annan:p har du tipps på andra så PMa gärna ;) måste nog köpa ny snart.

P.S. Har nog säkert 4 fungerande gamla tråd pulsmätare varav 1 är helt ny ur plockad och i plockad i kartongen igen :rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Landslagsryttaren Louise Romeike, på väg mot OS i Paris, har fullt fokus på de observationstävlingar som landslagsledningen tagit ut...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Pegasus63
·
Anläggning Hur bra är bromsfällor egentligen? De svarta bollarna. Är de värda sitt pris? Har en skogshage med rätt mycket broms, blåser tyvärr...
Svar
3
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30