POF/Birkelandfragment?

Lavinia

Trådstartare
Hej!

Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det?
Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då?

Hur vet man om man ska operera det?
Jag har försökt få svar från veterinärer men dom verkar mest vilja operera och jag är lite osäker på att gå in i led i "onödan". Hur vet man om det är i onödan?

Och ni som har opererat bort, hur såg rehab ut? Hur länge sen var det? Har ni upplevt några problem efteråt?

Tror det var en denna typen min hade.

Inget på röntgad som 3åring
Fick en konstig svullnad i en muskel på ryggen typ 4-7år senare (ytterst svag hälta)
Lös benbit hittades
Opererades bort
Boxvila och sjukhage ett par veckor
Igångsättning
Ganska snabb/enkel procedur och igång som vanligt

(troligtvis har nedan inget samband)
Gick många år senare omkull och drog sönder "alla" ligament i samma kota då finns där även en ny lös benbit.

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 888
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka